HCN Fiber Connected

Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


Ο ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΈΝΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΌΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ.(φωτογραφίες)

Αναζητώντας μέσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρήκαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση ενός συμπολίτη μας (ή πατριώτη μας αν θέλετε), από τη Νότια Πιερία, το κύριο Αποστόλη Γανωτή, που αφορά τον εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό του Λιτοχώρου, συνοδευόμενη από αρκετές φωτογραφίες.

Σας παραθέτουμε λοιπόν αυτούσια την ανάρτηση με τον σύνδεσμο όπου την βρήκαμε. Γράφει λοιπόν ο κ. Γανωτής:

Το 1912 προσαρτήθηκε η Μακεδονία στην Ελλάδα. Έτσι μετά τους Βαλκανικούς πολέμους, το 1914 κατασκευάστηκε η ενωτική σιδηροδρομική γραμμή Παπαπουλείου - Πλατέος .

Ένας απο τους υπόλοιπους σταθμούς, της ενωτικής γραμμής, ήταν και ο Σταθμός Λιτοχώρου. Ήταν ένα κτήριο Τ' τάξης με όροφο και διέθετε 3 κύριες γραμμές και μία μόρτα με την ράμπα της. Το 1920, το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ξεκίνησε να το λειτουργούν οι Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) έως το 1970 και από το 1971 όλες τις σιδηροδρομικές γραμμές εκτός από τις βιομηχανικές και τούς ΕΗΣ,άρχισε να τους λειτουργεί ο ΟΣΕ.


Περί τα 300 μέτρα πριν το Σταθμό και πλαϊ στις ράγες το Φεβρουάριο του 2001 που τραβήχτηκε η φωτογραφία, έστεκε το κτίριο αποτελούμενο απο τέσσερα δωμάτια με χωριστή κουζίνα και τουαλέτα το καθένα,όπου διέμεναν οι αρχιεαρχιεργάτες με τις οικογένειές τους. Πλάι οι βοηθητικοί χώροι-αποθήκες υλικών.

Ίδια φωτογραφία τραβηγμένη την άνοιξη του 2001. Σήμερα είναι κρυμμένο, αν στέκει ακόμη, από συστάδα δέντρων και βατσινιές.

Η πρόσοψη του κτιρίου του Σταθμού.

Αποτύπωμα χιλιομετρικής απόστασης από τον Πειραιά (422.196 χιλ.).

Άποψη του διόροφου κτιρίου του Σταθμού.

Η Βόρεια πλευρά του.

Η νοτιοδυτική πλευρά του, με το μπαλκόνι του.

Η Δυτική πλευρά του κτιρίου με την επιγραφή Λιτόχωρο.

Το εκδοτήρια εισιτηρίων, με τα σπασμένα τζάμια.

Η εσωτερική σκάλα που οδηγεί στον δεύτερο όροφο.

Έπιπλο δωματίου δευτέρου ορόφου.

Οι αίθουσες και τα δωμάτια αριθμημένα, όπως πληροφορήθηκα, από την ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία σκόπευε στην μίσθωση τους.

Πίσω από τον Σταθμό είναι τα μαγειρεία με τον φούρνο.

Αντιστέκονται στο χρόνο.

Η βάση της χειροκίνητης τροχαλίας, αλλαγής γραμμών.

Η χειροκίνητη τροχαλία που σήμερα δεν υπάρχει.

Απομεινάρι από παλιό φωτόσημο. Ένα παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, βασιζόμενο σε απλά φωτοσήματα και χειροκίνητα κλειδιά.

Δύο τσιμεντένιες βάσεις απο παγκάκια.

Κοινόχρηστος χωρίς. (παγκάκια)

Βόρεια άποψη βοηθητικού κτιρίου.

Ανατολική πλευρά του ίδιου κτιρίου.

Παρόμοια άποψη.

Η βορειοδυτικη άποψη της αποθήκης εμπορευμάτων του Σταθμού.

Δυτική άποψη της αποθήκης απέναντι από το κτήριο του Σταθμού Λιτοχώρου.
Σημαντική σημείωση της Kapa News:

Αρχικά θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Απόστολο Γανωτή που μας παραχώρησε την άδεια ν' αναδημοσιεύσουμε την ανάρτησή του. κατα δεύτερον θέλουμε να τον συγχαρούμε για την πολύ καλή δουλειά που έκανε και ελπίζουμε να συνεχίσει να κάνει. Τέλος θα θέλαμε να προτρέψουμε και άλλους αναγνώστες μας, αν είναι δυνατόν και όλους, στο να μιμηθούν το παράδειγμα τον κ. Γανωτή ή ακόμη καλύτερα να κάνουν δικές τους ωφέλιμες αναρτήσεις που μπορεί ν' αφορούν το τόπο μας (ή τον τόπο τους) και να μας τις στέλνουν ώστε να τις κοινοποιούμε σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. 

Είναι σημαντικό για όλους μας, και κυρίως για τους νέους μας να γνωρίζουν την ιστορία του τόπου τους. Την πατριδογνωσία δηλαδή. Γιατί πιστεύουμε, ότι μόνο αν γνωρίσουμε το παρελθόν μας, θα έχουμε καλύτερο μέλλον σ' αυτή την χώρα.


Η συντακτική ομάδα της Kapa News.-


(η πρότυπη ανάρτηση του κ. Γανωτή)





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια