Το www.kapa-news.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Τηλεϊατρική στον κορονοϊό: Διάγνωση μέσω βιντεοκλήσης για αποφυγή άσκοπης μετάβασης στο νοσοκομείο

Τεράστια ώθηση στις υπηρεσίες τηλεϊατρικής που στοχεύουν στον τελικό χρήστη έχει δώσει το τελευταίο χρονικό διάστημα η κατάσταση που διαμορφώθηκε λόγω του νέου κορονοϊού.

Πάνω από οκτώ χιλιάδες άτομα πραγματοποίησαν εγγραφή στο σύστημα τηλεϊατρικής που ενεργοποίησαν από την αρχή της υγειονομικής κρίσης οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Νοτίου Αιγαίου, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας. Το σύστημα δέχτηκε κλήσεις ακόμη και από Έλληνες που ζουν στο Λονδίνο και σε άλλες περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σουηδίας και των ΗΠΑ καθώς και από αλλοδαπούς τουρίστες που βρέθηκαν στα νησιά των Κυκλάδων κατά τη διάρκεια του lockdown.

«Οι Έλληνες του εξωτερικού κάλεσαν εδώ γιατί δεν μπορούσαν να έχουν την αντίστοιχη σιγουριά στα συστήματα του εξωτερικού. Τα τελευταία λειτουργούν με τελείως διαφορετικό τρόπο, είναι αρκετά πιο "ψυχρά" και όταν κάποιος καλεί σε αυτά είναι σχεδόν αδύνατον να μιλήσει με κάποιον γιατρό. Στις περισσότερες περιπτώσεις επικοινωνεί με κάποια νοσοκόμα είτε, σπανιότερα, με κάποιον γενικό παθολόγο που προωθούν το περιστατικό. Αντίθετα, το σύστημα που θέσαμε σε λειτουργία στην Ελλάδα, με έδρα στη Θεσσαλία, είχε από την αρχή στόχο να φέρει την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας κοντά στον χρήστη. Έτσι, περισσότεροι από 500 γιατροί από όλη την Ελλάδα βρέθηκαν στη διάθεση των πολιτών για τηλεσυνεδρίες μέσω βιντεοκλήσης», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της ελληνογαλλικής start-up εταιρείας Dr. Button, Δημήτρης Μπαλαούρας.

Μια ώρα αρχύτερα σε λειτουργία
«Από την άλλη πλευρά, ενώ εδώ και χρόνια προετοιμαζόταν η συγκεκριμένη υπηρεσία, η πανδημία του κορονοϊού επιτάχυνε τις διαδικασίες για τη λειτουργία της. Έτσι αναδείχτηκε εκ των πραγμάτων η χρησιμότητα της τηλεϊατρικής σε μια καθημερινότητα όπου πολλοί αισθάνονται φόβο και αναρωτιούνται αν με βάση κάποια συμπτώματα που έχουν, έχουν προσβληθεί από τον κορονοϊό. Καθώς, μάλιστα, υπήρχε και η οδηγία να παραμείνουμε στο σπίτι, η πρόσβαση των Περιφερειών σε υπηρεσίες τηλεϊατρικής συνέβαλε σημαντικά στην αποκλιμάκωση αυτού του φόβου», σχολιάζει ο κ. Μπαλαούρας. Γνωστοποιεί, άλλωστε, ότι στην Κεντρική Μακεδονία εγγράφηκαν στις συγκεκριμένες εφαρμογές τηλεϊατρικής περισσότεροι από 90 γιατροί και 1500 πολίτες ενώ στο σύνολο των κλήσεων που έγιναν πανελλαδικά, μόνο ένα 5% των περιστατικών καταχωρήθηκαν από τους γιατρούς ως ύποπτα για Covid-19.

Έγκαιρη διάγνωση και αποφυγή περιττής μετάβασης σε νοσοκομείο
Σύμφωνα με γιατρούς που συμμετέχουν στην υπηρεσία, μητέρα κάλεσε για πληγή του παιδιού της, η οποία εκτιμήθηκε ως σταφυλόκοκκος και δόθηκε η πρέπουσα σύσταση. Σε άλλη περίπτωση τραύματος εκτιμήθηκε ότι δεν έχρηζε ραμμάτων από χειρουργό και δόθηκε η σύσταση για αντιμετώπιση με σκεύασμα από φαρμακείο. Επιπλέον αποφεύχθηκε η περιττή μετάβαση σε Νοσοκομείο, στην περίπτωση γυναίκας που κάλεσε αλλεργιολόγο για έντονο βήχα και δύσπνοια, τα οποία διαγνώστηκαν ως μη ύποπτο κρούσμα κορονοϊού και δόθηκαν οι κατάλληλες συμβουλές. Εξάλλου, ηλικιωμένος άνδρας με στηθάγχη, με τη βοήθεια του εγγονού του, πραγματοποίησε τηλεσυνεδρία με καρδιολόγο, ο οποίος βάσει των εξετάσεων και των συμπτωμάτων που παρουσίαζε ο άνδρας, τον παρέπεμψε για επείγουσα στεφανιογραφία και αγγειοπλαστική εν μέσω κορονοϊού. Διαπιστώθηκε, μάλιστα, εκ των υστέρων ότι ήταν θέμα χρόνου να πάθει έμφραγμα, καθώς βρέθηκαν πολλαπλές βλάβες και μία μείζων βλάβη σε κύρια αρτηρία.

Ενδιαφέρον από άλλες χώρες - Το αύριο στην τηλεϊατρική
Αυτή τη στιγμή και καθώς η χώρα μας παρουσιάζει γενικότερα θετικές επιδόσεις ως προς την αντιμετώπιση του κορονοϊού, ενδιαφέρον για τις παρεχόμενες υπηρεσίες τηλεϊατρικής εκδηλώνουν χώρες όπως η Ιταλία, η Τουρκία, η Ρωσία, η Ρουμανία, η Ισπανία αλλά και αφρικανικές χώρες. Παράλληλα, προετοιμάζονται εφαρμογές για την επόμενη μέρα καθώς σήμερα, με τη μεσολάβηση των Περιφερειών, οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν στους πολίτες και με την εθελοντική συμμετοχή των γιατρών.

«Σε ένα επόμενο στάδιο, διερευνώνται οι δυνατότητες παροχής των υπηρεσιών αυτών στο ευρύ κοινό με πληρωμή στο γιατρό, κατά τον ίδιο τρόπο που έχουν μάθει οι περισσότεροι τον τελευταίο καιρό να πληρώνουν ηλεκτρονικά με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας», σημειώνει ο κ. Μπαλαούρας. Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για συνεργασία με τις Περιφέρειες ώστε να υπάρχει δυνατότητα κάλυψης των εξόδων για τους κατοίκους απομακρυσμένων, ακριτικών περιοχών ή νησιών, όπου στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να υπάρχει σήμερα μόνο ένας αγροτικός γιατρός. Αντίστοιχες εφαρμογές μπορούν να υπάρξουν και για την παρακολούθηση χρόνια πασχόντων αλλά και για την διαδικασία της συνταγογράφησης.

«Η πράξη απέδειξε ότι παρά την αρχική επιφύλαξη και το γεγονός ότι οι Έλληνες δεν ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, στη συνέχεια εκτοξεύτηκαν οι αριθμοί των χρηστών και των κλήσεων. Το αύριο της τηλεϊατρικής στην Ελλάδα σχεδιάζεται πια με αναγνωρισμένα τα οφέλη της εξ αποστάσεως πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, της αποφυγής συνωστισμών και περιττών μετακινήσεων, της καλύτερης διαχείρισης του χρόνου των γιατρών και της αποφόρτισης γενικότερα του συστήματος υγείας», προσθέτει ο κ. Μπαλαούρας.


Πηγή



Δημοσίευση σχολίου

Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

[blogger][facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.