Το www.kapa-news.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Σε δύσκολη θέση οι Έλληνες καταναλωτές – 6 στους 10 αδυνατούν να πληρώσουν έγκαιρα τους λογαριασμούς

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές δυσκολεύονταν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, τα έξοδα τους αυξάνονταν πολύ περισσότερο σε σχέση με το εισόδημα τους με αποτέλεσμα οι έξι στους δέκα (61% αδυνατούσαν να εξοφλήσουν εγκαίρως τους λογαριασμούς τους και το 40% ήταν αναγκασμένο να δανειστεί για τους πληρώσει, πολύ πριν ξεσπάσει η κρίση του κορονοιού με τα επακόλουθα της.

Τα αποτελέσματα μάλιστα προκαλούν μεγάλο προβληματισμό με τους Έλληνες να είναι στην πλέον δεινή θέση στην Ευρώπη. Σχεδόν τα δύο τρίτα απαντούν ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με το αυξανόμενο κόστος ζωής. Όπως προκύπτει από πανευρωπαϊκή έρευνα – βαρόμετρο που πραγματοποίησε στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2019 σε 24.000 καταναλωτές από 24 χώρες της Ευρώπης η Intrum (μεγαλύτερη σε μέγεθος ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης δανείων και απαιτήσεων), το 61% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι λογαριασμοί που πρέπει να πληρώνει κάθε μήνα αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το εισόδημα του, έναντι 45% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα, με το 40% να είναι αναγκασμένο να δανειστεί για τους εξοφλήσει. Στη Γερμανία το ποσοστό αυτό φθάνει το 90%. Στην Ευρώπη μόνο το 24% των καταναλωτών δανείζεται για την αποπληρωμή των υποχρεώσεων του. Επιπλέον, το 67% από εκείνους που δεν πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς τους στην Ευρώπη απάντησε ότι αυτό δεν είναι περιστασιακό και συμβαίνει σε μόνιμη βάση. Από τη διεξαγωγή της έρευνας, οι οικονομικές προοπτικές της χώρας επιδεινώθηκαν απότομα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με την εθνική παραγωγή να αναμένεται να συρρικνωθεί κατά περίπου 10% το 2020, καθιστώντας την ελληνική οικονομία “πρωταθλήτρια” με τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη.

Οι Έλληνες στην τελευταία θέση στην αποταμίευση χρημάτων

Οι Έλληνες καταναλωτές κατέλαβαν επίσης τη χαμηλότερη θέση στην Ευρώπη στην αποταμίευση. Η έρευνα δείχνει ότι το 38% των Ελλήνων καταναλωτών δεν αποταμιεύει καθόλου χρήματα, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη. Ωστόσο, τα προβλήματα υπερβαίνουν τον Έλληνα καταναλωτή, σύμφωνα με την έρευνα. Στην Ελλάδα, το 93% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι επικείμενη ύφεση στα επόμενα πέντε χρόνια έναντι 54% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη που έδωσαν την ίδια απάντηση. Στην έρευνα επισημαίνεται ότι οι “οι Έλληνες καταναλωτές, αντιμετωπίζουν μια πολύ πιο δύσκολη οικονομική εικόνα. Ο μέσος μισθός της Ελλάδας είναι ένας από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη και η ανεργία είναι η υψηλότερη. Η διαφορά μεταξύ της αύξησης των μισθών και του αυξανόμενου κόστους διαβίωσης αυξάνει ακόμη περισσότερο την πίεση στους Έλληνες καταναλωτές: το 61% απαντά ότι οι λογαριασμοί τους αυξάνονται με υψηλότερο ρυθμό από ό, τι το εισόδημά τους (πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 45%). Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα”.

Ένας στους τρεις Ευρωπαίους δεν πληρώνει έγκαιρα τους λογαριασμούς του

Η έγκαιρη πληρωμή λογαριασμών και ο έλεγχος των προσωπικών οικονομικών επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη γενική ευημερία των καταναλωτών. Το ένα τρίτο (33%) των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι δεν πλήρωσε έγκαιρα την πληρωμή ενός λογαριασμού τους τελευταίους 12 μήνες και σχεδόν οι μισοί (47%) από αυτούς τους καταναλωτές λένε ότι είναι ένα συνηθισμένο περιστατικό. Αυτό είναι το πιο εμφανές μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα (61%), τη Νορβηγία (48%) και τη Φινλανδία (46%). Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σχεδόν οι μισοί (48%) των καταναλωτών αποδίδουν την μη έγκαιρη εξόφληση των λογαριασμών τους σε έλλειψη χρημάτων.

Αυτό είναι επίσης εμφανές αν συνυπολογιστεί το εισοδηματικό κριτήριο καθώς σχεδόν έξι στους δέκα (59%) καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα αναφέρουν την έλλειψη χρημάτων ως τον κύριο λόγο. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές με υψηλό εισόδημα θεωρεί ότι ο κύριος λόγος ήταν ότι ξέχασαν να πληρώσουν το λογαριασμό.

Δανείζονται χρήματα για πληρωμές

Ένας στους τέσσερις (24%) των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι δανείζεται χρήματα για να πληρώσει λογαριασμούς, ενώ το 2018 μόνο το 20% δανειζόταν για το σκοπό αυτό. Το φαινόμενο του δανεισμού για την εξόφληση των μηνιαίων εξόδων είναι πιο έντονο μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα καθώς φθάνει το 40%), την Πολωνία και τη Ρουμανία (και οι δύο 33%). Πάνω από έξι στις δέκα (65%) γυναίκες λένε ότι δανείστηκαν από την οικογένεια / τους φίλους. Αν και τα ανεπίσημα δάνεια από την οικογένεια / τους φίλους είναι η κύρια πηγή και για τους άνδρες, περισσότεροι άντρες από τις γυναίκες αναφέρουν ότι έχουν δανειστεί χρήματα από τράπεζες.

Εμπιστοσύνη των καταναλωτών

Η διαφαινόμενη – και πριν από την κρίση που προκαλεί η πανδημία – οικονομική επιβράδυνση αυξάνουν την αβεβαιότητα των καταναλωτών. Σχεδόν οι μισοί (44%) των Ευρωπαίων καταναλωτών ανησυχούν ότι μια εξασθενημένη Ε.Ε. θα βλάψει τα οικονομικά τους, σε σύγκριση με το 42% το 2018. Αυτό είναι το πιο εμφανές μεταξύ των καταναλωτών από την Πορτογαλία (64%), την Ελλάδα (63%) και την Ισπανία (62%).


Πηγή


Ετικέτες ,

Δημοσίευση σχολίου

Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

[blogger][facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.