-->

Autodoc.gr

Autodoc.gr

Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΙΕΡΙΑΣ - 10 Σεπτεμβρίου (Επιμέλεια: Ανέστης Ι. Κοκκινίδης Δάσκαλος - M. A. Lond.)


Επιμέλεια: Ανέστης Ι. Κοκκινίδης
Δάσκαλος (M. A. Lond.)

10 Σεπτεμβρίου

Γεγονότα

1920-Η αρχαιότερη γνωστή αναφορά στον Τύπο για το πανηγύρι (εμποροπανήγυρη) της Κατερίνης. Στα ψιλά της εφημερίδας “Μακεδονία” (12-9-1920, σελ. 1) αναφέρεται ότι την ημέρα αυτή, στη διάρκεια της πανήγυρης στην Κατερίνη, άγνωστοι αφαίρεσαν χρηματοφυλάκιο που περιείχε 2.500 δραχμές.


1971-Δείγμα σεληνιακού πετρώματος επιδεικνύεται στην κεντρική πλατεία της Κατερίνης από ειδικούς της αμερικανικής πρεσβείας. (Μακεδονία 5-9-1971, σελ. 14)

1975-Εγκαινιάζεται το φαρμακοποιείο του Στ. Χάιτα, στην οδό Γεωργάκη Ολυμπίου στην Κατερίνη. (Μακεδονικός Αγών, 13-9-1975, σελ. 1)

2000-Πραγματοποιείται η πρώτη γενική συνέλευση του Πολιτιστικού Συλλόγου Μικρασιατών Νέας Εφέσου «Ο Ηράκλειτος». (Ιωάννης Κ. Δημητριάδης, Πολιτιστικός Σύλλογος Μικρασιατών Νέας Εφέσου «Ο Ηράκλειτος» 8 Χρόνια Πολιτιστικής Δημιουργίας 2000-2008, Νέα Έφεσος, Μάιος 2008).

2007-Τίθεται σε λειτουργία και γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου από τη Θεσσαλονίκη προς το Λιτόχωρο και αντίστροφα.

Έγιναν κι αυτά


1955-Αναγνωρίζεται το σωματείο με την επωνυμία “Ένωσις Ιδιοκτητών Υπεραστικών Λεωφορείων Αυτοκινήτων Νομού Πιερίας “Η Ομόνοια” με έδρα την Κατερίνη. (Μακεδονικός Αγών, 17-9-1955, σελ. 2)

1961-Στις αρχαιρεσίες στο Σύνδεσμο Μηχανουργών Κατερίνης εξελέγη ο πρόεδρος ο Χρ. Γκιόλβας και σε εκείνες της Ενώσεως Τεχνιτών Υπαλλήλων Καφεζυθοξενοδοχοζαχαροπλαστείων Κατερίνης πρόεδρος ο Θωμάς Θεοχάρης.    (Μακεδονικός Αγών, 10-9-1961, σελ. 4)


1985-Προβάλλεται από την τηλεόραση της ΕΡΤ η εκπομπή «Η ΕΡΤ στη Βόρεια Ελλάδα» με τίτλο «Φορτηγατζής: έδρα Κατερίνη». Στην εκπομπή μιλούν δύο οδηγοί φορτηγών από την Κατερίνη, ο Γιάννης Ουκουτσόγλου, οδηγός νταλίκας επί 15 χρόνια, και ο Στάθης Μωϋσίδης,  οδηγός επί 31 χρόνια, ο οποίος με την νταλίκα του ανεβαίνει και μέχρι τις Άλπεις ή διατρέχει τις ασιατικές ερήμους, μεταφέροντας εμπορεύματα. Στο ρεπορτάζ τονίζεται ότι η Κατερίνη έχει ττα περισσότερα αυτοκίνητα εθνικών και διεθνων μεταφορών από κάθε άλλη πόλη της Ελλάδας, κάτι που οφείλεται στη γεωγραφική της θέση (ευνοϊκή για τις μεταφορές) και στην εργατικότητα των κατοίκων της. Οι περισσότεροι φορτηγατζήδες της Κατερίνης είναι προσφυγικής καταγωγής και ειδικότερα Πόντιοι. (Τα Νέα, 10-9-1985, σελ. 30)



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

-->