Περνώντας από την περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Κατερίνης είτε με το τρένο είτε με το αυτοκίνητο από την εθνική οδό, μπροστά μας δεσπόζει το φουγάρο , ύψους 38 περίπου μέτρων, του εργοστάσιου εμποτισμού Κατερίνης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, το οποίο είναι το σήμα κατατεθέν για την περιοχή.
Εδώ και 65 χρόνια αυτή η βιομηχανική μονάδα πρόσφερε σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο και συνομιλήσαμε με τους εργαζόμενους οι οποίοι με μεγάλη περηφάνια μας μίλησαν για την ιστορία του και την διαδικασία παραγωγής της εμποτισμένης ξυλείας, μια δουλειά όπως είπαν που δεν είναι καθόλου εύκολη αφού είναι υποχρεωμένη να εργάζονται κάτω από δύσκολες συνθήκες. Από την υλοτόμηση μέχρι τον εμποτισμό και την παράδοση της ξυλείας περνά από διάφορες φάσεις επεξεργασίας για να δοθεί σε χρήση το τελικό αποτέλεσμα.
Για την ιστορία και την πορεία αυτού του εργοστασίου μας μίλησε ο υπαρχιμηχανικός του ΟΣΕ κ. Θεόδωρος Στούμπος ο οποίος είπε: « Το εργοστάσιο κατασκευάσθηκε το 1936 και το μηχανολογικό εξοπλισμό τοποθέτησε η Γερμανική εταιρία RHEINMETALL-BORSIG. Το εργοστάσιο έγινε με προοπτική να αξιοποιηθούν τα δάση του Ολύμπου όπου υπήρχε μεγάλη παραγωγή σε ξύλα οξιάς και δρυς ξυλεία απαραίτητη για τις ανάγκες του ΣΕΚ εκείνης της εποχής. Ο χώρος επιλέγει γιατί η Κατερίνη βρίσκεται σχεδόν στο ενδιάμεσο του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης και το εργοστάσιο είχε αναλάβει να επεξεργάζεται και να διαθέτει στον ΟΣΕ τους στρωτήρες που είχε ανάγκη για τα έργα και την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου. Αυτό μέχρι περίπου το 1965 όπου άρχισε να εκτελεί εργασίες εμποτισμού για την ΔΕΗ και αργότερα για τον ΟΤΕ. Το εργοστάσιο έγινε βασικά για τις ανάγκες του ΟΣΕ. Σήμερα με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την δημιουργία στρωτήρων από τσιμέντο οι ξύλινη στρωτήρες έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα με αποτέλεσμα το έργο να μειώνεται με επακόλουθο και την μείωση του προσωπικού. Αυτή τη στιγμή εμποτίζομαι για τις ανάγκες του ΟΣΕ και του ΟΤΕ και η ετήσια παραγωγή φτάνει περίπου της 9 χιλιάδες κυβικά». Ρωτήσαμε τον κ. Στούμπο αν υπάρχουν πιέσεις για κλείσιμο του εργοστασίου. Μας απάντησε: « Υπάρχουν πιέσεις οι οποίες προέρχονται από ιδιωτικά συμφέροντα και από την τοπική κοινωνία οι οποίοι ξεχνούν πόσο έχει βοηθήσει στη ανάπτυξη της Κατερίνης και της ευρύτερης περιοχής, δίνοντας δουλειά σε πάρα πολλά επαγγέλματα και σε πολύ κόσμο είτε δουλεύοντας μέσα στο εργοστάσιο είτε έμμεσα με την υλοτομία και την μεταφορά της ξυλείας. Θέλω να πιστεύω ότι θα παραμείνει το εργοστάσιο και θα εξακολουθήσει να λειτουργεί».
Ρωτήσαμε τον κ. Στούμπο αν υπάρχει μείωση στο προσωπικό είπε: « Δεν μπορεί να γίνει σύγκριση διότι το εργοστάσιο παλαιότερα έφτασε να έχει μέχρι 80 άτομα. Τότε γίνονταν όλες οι δουλειές χειρονακτικά. Τώρα έχουν εκσυγχρονιστεί τα μέσα παραγωγής και το προσωπικό που απασχολείτε επί μονή μου βάσεως ειναι 25 εργαζόμενοι. Προσωπικό που καλύπτει αυτή τη στιγμή την υπάρχουσα παραγωγή».
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!