Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News

Αλλάζει το τοπίο της κινητής τηλεφωνίας


Αλλαγές στο τοπίο της κινητής τηλεφωνίας φέρνει ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, κάθε συνδρομητής θα μπορεί να προχωρήσει στη διακοπή του συνόλου των υπηρεσιών πακέτου συμβολαίου χωρίς την καταβολή αποζημίωσης, στην περίπτωση που δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις ποιότητας ακόμα και σε μία από τις υπηρεσίες του πακέτου από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας.

Όπως αναφέρει ο νέος κανονισμός, «εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης».

Επίσης ο νέος κανονισμός προβλέπει την απλοποίηση της διαδικασίας υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής όταν ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν από την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του, μέσω του υπολογισμού του σε τιμές της πραγματικής και όχι ονομαστικής χρέωσης.

Ακόμη, ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να συμφωνήσει με τον πάροχο τη διακοπή της παροχής υπηρεσιών όταν η χρέωση φτάσει ένα προκαθορισμένο ανώτατο ποσό. Το ύψος του ανώτατου ποσού μειώνεται στα 100 ευρώ από 150 που ίσχυε μέχρι τώρα για μηνιαίους λογαριασμούς και στα 200 από 300 για τους διμηνιαίους λογαριασμούς.

Διακοπή υπηρεσιών

Οι συνδρομητές έχουν το δικαίωμα να καταγγέλλουν τη σύμβαση οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Ωστόσο, είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν τα τέλη λήψης των υπηρεσιών που έλαβαν για την περίοδο που έτρεχε το δικαίωμα άσκησης της καταγγελίας για κάθε σύμβαση ορισμένου χρόνου, η οποία τρέπεται, μετά τη λήξη της χρονικής διάρκεια ισχύος της, σε αορίστου χρόνου, και όταν τυχόν από την ίδια τη σύμβαση ή τη νομοθεσία προβλέπεται αυτόματη παράταση χρονικής ισχύος σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Μέσα σε 15 ημέρες από την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης ο πάροχος οφείλει να διακόψει τις υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, στις υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο και διαπροσωπικών επικοινωνιών βάσει αριθμών, η διακοπή της υπηρεσίας γίνεται εντός δύο εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία της καταγγελίας της σύμβασης, εκτός αν ο συνδρομητής ζητήσει η διακοπή να γίνει σε συγκεκριμένο χρόνο.

Ο συνδρομητής καταθέτει το αίτημα καταγγελίας της σύμβασης στα καταστήματα του παρόχου ή το αποστέλλει με επιστολή ταχυδρομικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημά του, επισυνάπτοντας αντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου.

Πρόωρη διακοπή

Ο πάροχος ορίζει το τέλος πρόωρης διακοπής ενός συμβολαίου μετά την καταγγελία μιας σύμβασης ορισμένου χρόνου. Ωστόσο, το τέλος πρόωρης διακοπής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα παρακάτω ποσά ανά περίπτωση:

Εάν η διακοπή γίνει εντός των δύο πρώτων μηνών του συμβολαίου ο συνδρομητής καταβάλλει τα πάγια δύο μηνών, πέραν των παγίων που αντιστοιχούν στον χρόνο παραμονής.

Στο ποσό αυτό προστίθεται το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν καταβάλλονται πάγια, δηλαδή για τους εναπομείναντες μήνες, μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας, μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης μείον δύο μήνες.

Εάν η διακοπή γίνει μετά τον δεύτερο μήνα του συμβολαίου, ο συνδρομητής καταβάλλει το 1/4 του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων για το μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας διάστημα μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Στο ποσό αυτό προστίθεται το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν καταβάλλονται πάγια, δηλαδή για τα 3/4 του εναπομείναντος διαστήματος / μηνών, από τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης.

Ως πάγιο λαμβάνεται το καταβαλλόμενο μηνιαίως από τον συνδρομητή κατά τη διάρκεια της ορισμένου χρόνου σύμβασης.

Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τον νέο κανονισμό, δεν επιτρέπεται η επιβολή τέλους αποσύνδεσης για την κατάργηση είτε σύνδεσης λόγω διακοπής / καταγγελίας σύμβασης που είναι ή έχει καταστεί σύμβαση αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας.

Επίσης δεν επιτρέπεται η επιβολή τέλους ανανέωσης για τη σύναψη νέας σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο πελάτη με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Βεβαίως υπάρχει η δυνατότητα διακοπής της παροχής των υπηρεσιών όταν ο πάροχος διαπιστώσει ότι η χρέωση του συνδρομητή / χρήστη, ανεξαρτήτως του οικονομικού προγράμματος που διαθέτει, για τις εκτός προγράμματος χρεώσεις, είναι υψηλότερη από ένα ανώτατο όριο, υπό την προϋπόθεση ότι ο συνδρομητής έχει επιλέξει την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Πάντως, ο συνδρομητής είναι εκείνος που επιλέγει το ανώτατο όριο από τουλάχιστον τρεις επιλογές, τις οποίες ορίζει ο πάροχος. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν μπορεί να είναι υψηλότερη από τα 100 ευρώ στον μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης ή τα 200 ευρώ στον διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης. Η διακοπή των υπηρεσιών πραγματοποιείται εντός πέντε ημερών από τη στιγμή που διαπιστώνεται η υπέρβαση του ανώτατου ορίου.

Η ΕΕΤΤ αποσαφηνίζει ότι η σχετική δυνατότητα ορισμού συγκεκριμένου ανώτατου ορίου χρέωσης πρέπει να παρέχεται κατά τρόπο σαφή και με ευκρίνεια στον υποψήφιο συνδρομητή κατά την υποβολή της αίτησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Τέλος, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων επισημαίνει ότι ο νέος Κανονισμός θέτει νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου.


Πηγή



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια