Η πιο δύσκολη Black Friday θα είναι η φετινή. Πλήττεται όχι μόνο από την πανδημία αλλά και από την ακρίβεια.
Η επέλαση της ακρίβειας στη «σκιά» του κορονοϊού φέρνει διπλό πλήγμα στη Black Friday 2021. Πέρσι, τα καταστήματα ήταν κλειστά και οι εταιρίες κούριερ κατέρρευσαν από τις αμέτρητες παραγγελίες που και πάλι δεν έφεραν τους τζίρους που προσδοκούσε η αγορά. Φέτος όμως, η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη, ενώ το αποτύπωμα της περιορισμένης κίνησης φάνηκε ήδη από το 15νθήμερο των φθινοπωρινών εκπτώσεων.
Η πρώτη -μετά την πανδημία- Black Friday με ανοιχτά μαγαζιά βρίσκει τους καταναλωτές χωρίς το απαραίτητο ρευστό για να διοχετεύσουν στην αγορά τα «σπασμένα» από την περσινή χαμένη χρονιά.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος η Black Friday πέφτει στις 26 Νοεμβρίου.
Ενδεικτική της κατάστασης είναι και η έρευνα της Picodi. Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2021, μόλις το 15% των καταναλωτών δηλώνει προθυμία να ψωνίσει. Το 43% λέει ότι δεν θα ψωνίσει, ενώ το 42% δήλωσε αναποφάσιστο. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι στους Έλληνες υπάρχει περισσότερο αρνητική παρά θετική στάση απέναντι στις πωλήσεις τη συγκεκριμένη μέρα, με έναν στους δύο να θεωρούν πως οι εκπτώσεις δεν είναι αρκετά ελκυστικές.
Υπάρχει όμως και άλλο πρόβλημα. Στη μετά-lockdown εποχή, οι κολοσσοί τεχνολογίας αδυνατούν να προμηθεύσουν την αγορά με τις ποσότητες που περιμένουν για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση μέχρι τα Χριστούγεννα.
Η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα φέρνει προσκόμματα στην ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων και στην Ελλάδα, με την έλλειψη πρώτων υλών και τις τεράστιες καθυστερήσεις στις αποστολές εμπορευμάτων από την Ασία να απειλούν ευθέως πλέον, Black Friday και Χριστούγεννα. Έτσι, έχει ήδη αρχίσει ο σκεπτικισμός για το μέγεθος των προσφορών.
Απογοήτευση από τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Τα συμπεράσματα έρευνας που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς δεν είναι ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο οποίος πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς το πρώτο 15θημερο του Νοεμβρίου, διάστημα που χρονικά σχεδόν συνέπεσε με την εφαρμογή των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού, η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε ποσοστό 82,14% απάντησε ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν πτωτικά, το 14,29% απάντησε θετικά και ένα ποσοστό της τάξης του 3,57% απάντησε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση στο ερώτημα: «Εκτιμάτε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά ή δεν επηρέασαν το τζίρο της επιχείρησης;» Η πλειοψηφία 87,5% δήλωσε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά τον τζίρο της επιχείρησής τους, 10,71% απάντησαν ότι δεν επηρεάστηκαν και το 1,79% απάντησε «δεν ξέρω/δεν απαντώ».
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου και στην ερώτηση εάν το κατάστημα λειτούργησε την Κυριακή 7/11, 69,64% απάντησαν θετικά, ενώ δεν άνοιξε το 30,36% και στο ερώτημα πως κινήθηκαν οι πωλήσεις σας τη συγκεκριμένη ημέρα, το 15,38% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά, το 82,05% απάντησε αρνητικά και 2,56% «δεν ξέρω/δεν απαντώ».
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!