Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News


Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


ΣτΕ: Συνταγματική η αφαίρεση «Ελεύθερου Σχεδίου», «Γραμμικού Σχεδίου» και «Καλλιτεχνικής Παιδείας» από τα Λύκεια


«Ναι» από το ΣτΕ (Συμβούλιο Επικρατείας) στην αφαίρεση από το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων «Ελεύθερο» και «Γραμμικό Σχέδιο» και «Καλλιτεχνική Παιδεία». Οι αλλαγές αφορούν τους μαθητές και μαθήτριες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, το «πράσινο φως» έδωσε η επταμελής σύνθεση του Γ´ τμήματος του ΣτΕ (Συμβουλίου της Επικρατείας) για την αφαίρεση από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» και από της Α΄ Λυκείου του μαθήματος της «Καλλιτεχνικής Παιδείας.

Το Γ´ τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (πρόεδρος ο Δημήτρης Σκαλτσούνης και εισηγήτρια η πάρεδρος Ελένη Κουλεντιανού) αποφάνθηκε, κατά πλειοψηφία, πως είναι συνταγματική και νόμιμη η κατάργηση από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων του Λυκείου των μαθημάτων επιλογής «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» (Γ΄ Λυκείου) και «Καλλιτεχνική Παιδεία» (Α΄ Λυκείου).

Σχετικά με τα ειδικά μαθήματα σχεδίου, κρίθηκε από το ΣτΕ, ότι η διδασκαλία τους εξακολουθεί να προβλέπεται στη Γ΄ Λυκείου, καθώς ρυθμίζεται ήδη με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 και του άρθρου 14 του ν. 4713/2020, μέσω προγράμματος διδασκαλίας που έχει ως σκοπό την υποστήριξη και την προετοιμασία όσων μαθητών επιθυμούν να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά για την εισαγωγή τους σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στο σκεπτικό της απόφασής του, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο επισημαίνει πως «η επιλογή πάντως των αντικειμένων διδασκαλίας στα ωρολόγια προγράμματα, όπως και η συνολική οργάνωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια και με ρυθμίσεις ορθολογικές και όχι περιστασιακές, αποσπασματικές και εξυπηρετικές άλλων σκοπών, μη σχετιζόμενων με τις απορρέουσες από το Σύνταγμα για την ορθολογική οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης αρχές».


Πηγή


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια