Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News


Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


Το κλάμα είναι καλύτερο για την υγεία από όσο φαντάζεστε


Κανείς δεν ανυπομονεί να κλάψει, είτε μόνος είτε παρουσία κάποιου άλλου. Αλλά υπάρχουν μερικά εκπληκτικά οφέλη από το να κλαίτε και να εξοντώνετε αυτό που νιώθετε τόσο για το μυαλό όσο και για το σώμα. Είτε υποκινείται από πόνο, λύπη ή ακόμα και χαρά, το σώμα χρησιμοποιεί το κλάμα για να καθαρίσει και να αποκαταστήσει την ισορροπία. 

Μάλιστα, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cognition and Emotion, κατά μέσο όρο, οι Αμερικανίδες κλαίνε περίπου 3,5 φορές το μήνα ενώ οι Αμερικανοί άνδρες περίπου 1,9 φορές το μήνα.

Υπάρχουν, λοιπόν, τρία είδη δακρύων, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας. Τα βασικά δάκρυα είναι συνεχώς στα μάτια σας για να τα λιπαίνετε και να τα προστατεύσετε. Τα αντανακλαστικά δάκρυα φτάνουν όταν το σώμα χρειάζεται να ξεπλύνει ερεθιστικούς παράγοντες όπως σκόνη ή καπνό. Τα συναισθηματικά δάκρυα είναι αυτά που παράγονται από μια αυξημένη συναισθηματική κατάσταση όπως το άγχος, η χαρά ή η λύπη. Ενώ τα βασικά και τα αντανακλαστικά δάκρυα αποτελούνται ως επί το πλείστον από νερό, τα συναισθηματικά δάκρυα είναι γεμάτα με ορμόνες του στρες που το σώμα «ξεπλένει», σύμφωνα με το Psychology Today.

Τι συμβαίνει όταν κλαίμε;

Όταν συμβαίνει ένα γεγονός που προκαλεί, είτε χαρά είτε λύπη, το σώμα το αντιλαμβάνεται ως άγχος. Ο εγκέφαλος, τα επινεφρίδια, τα νεφρά και το συμπαθητικό νευρικό σύστημα συνεργάζονται για να απελευθερώσουν ορμόνες που προετοιμάζουν το σώμα για μάχη ή φυγή, αναφέρει το healthdigest.com. Η καρδιά και οι πνεύμονές σας αντιδρούν, επιταχύνοντας την αναπνοή και τον καρδιακό ρυθμό και η επιπλέον ροή αίματος κατευθύνεται στους μύες σε περίπτωση που χρειαστεί να κινηθείτε γρήγορα για να αποφύγετε τον κίνδυνο.

Το κλάμα είναι ένας από τους τρόπους του σώματος για την αποκατάσταση της ισορροπίας. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychology, το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα ενεργοποιείται και ο εγκέφαλος απελευθερώνει ωκυτοκίνη για να μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε από την αυξημένη κατάσταση. Αυτή η διαδικασία αμβλύνει τον πόνο, ανεβάζει τη διάθεση και μας βοηθά να ηρεμήσουμε. Η συγκράτηση των δακρύων μπορεί να αφήσει το σώμα ενεργοποιημένο από το στρες, με την μακροχρόνια έκθεση στο στρες να έχει αναφερθεί ως παράγοντας για προβλήματα όπως οι καρδιακές παθήσεις, η παχυσαρκία, τα προβλήματα πέψης, το άγχος και η κατάθλιψη.

Το κλάμα προκαλεί, επίσης, συναισθηματική υποστήριξη και ενημερώνει τους άλλους ότι χρειαζόμαστε ένα χέρι βοηθείας, σύμφωνα με το Healthline. Είναι ένας σημαντικός τρόπος με τον οποίο επικοινωνούμε με άλλους και χτίζουμε μια δομή κοινωνικής υποστήριξης. Έτσι, όταν η παρόρμηση χτυπήσει, αν μπορείτε, κάντε τη χάρη στο σώμα και στο μυαλό σας αφήνοντας τα δάκρυα να κυλήσουν.



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια