Το τροχαίο ατύχημα που προκλήθηκε το πρωί της Παρασκευής, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν 6 άνθρωποι, και παρά τα όσα αναφέρει η ΟΣΥ τελικά δείχνει να μην είναι και τόσο «άριστο» καθώς έγγραφο του υφυπουργού Υποδομών αποδεικνύει πως ανάλογα οχήματα δεν είχαν υποχρεώσει να περάσουν από τεχνική μελέτη, λόγω… κορωνοϊού.
Υπενθυμίζεται πως το λεωφορείο για απροσδιόριστη, μέχρι στιγμής, αιτία εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε κολόνα του τραμ επί της Παραλιακής Λεωφόρου στο ύψος του Αλίμου με τον οδηγό να αποδίδει τη σύγκρουση, από την πρώτη στιγμή, σε τεχνικό πρόβλημα ισχυριζόμενος πως δεν «έπιασαν» τα φρένα.
Η ΟΣΥ έσπευσε από την πρώτη στιγμή του ατυχήματος να ισχυριστεί σε ανακοίνωσή της πως η κατάσταση του λεωφορείου ήταν «άριστη». «Βάσει των αρχείων της ΟΣΥ», όπως συμπληρώνει.
«Το λεωφορείο είναι από τα νεότερα οχήματα του Στόλου της Εταιρείας, η τεχνική του εικόνα βάσει των αρχείων της Ο.ΣΥ. είναι άριστη και διενεργείται έρευνα για τα αίτια της εκτροπής», αναφέρει χαρακτηριστικά αλλά έγγραφο του υπουργείο μεταφορών ίσως δείχνει την πραγματικότητα που καλείται να διευκρινίσει η τροχαία.
Στην απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μ. Παπαδόπουλος, με ημερομηνία 30/3/2022, όπως αναφέρει το documentonews.g και θέμα «παράταση χρονικού διαστήματος ισχύος των αδειών κυκλοφορίας αστικών λεωφορείων ΟΣΥ ΑΕ που έχουν παραχωρηθεί με τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης», τονίζεται, μεταξύ άλλων: «απαλλάσσονται προσωρινά από την υποχρέωση τεχνικής μελέτης μηχανολόγου – μηχανικού κατά τη διαδικασία της ταξινόμησης». Αφορά τα οχήματα που αποκτήθηκαν με μίσθωση από τις αναδόχους Παπαδάκη και Εθνική leasing μετά την κατακραυγή για τον απίστευτο συνωστισμό στα αστικά λεωφορεία σε μία περίοδο πανδημίας. Στόχος ήταν, πρακτικά, να αυξηθούν τα δρομολόγια και να αποσυμφορηθούν από κόσμο για να περιοριστεί η εξάπλωση της Covid19.
Με υπογραφή, λοιπόν, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τα καινούρια λεωφορεία leasing δεν πέρασαν τεχνική μελέτη «προκειμένου να αντιμετωπισθούν θέματα συσσώρευσης μεγάλου όγκου εργασιών κατά τη διαδικασία ταξινόμησης των ανωτέρω λεωφορείων στην οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής, παρατείνεται μέχρι και την 31η Μαΐου του 2022 το χρονικό διάστημα ισχύος των αδειών κυκλοφορίας που χορηγήθηκαν».
Με απλά λόγια, τη στιγμή που η Τροχαία θα κληθεί να ρίξει περισσότερο φως στις συνθήκες του τροχαίου, έγγραφο – φωτιά αποκαλύπτει πως, λόγω covid19, οχήματα όπως αυτό που ενεπλάκη στο ατύχημα της Παρασκευής, είχαν λάβει «αεράτη» απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής τεχνικής μελέτης λόγω πανδημίας.
Το έγγραφο της ΟΣΥ που «καίει» το αφήγημα
Στο μεταξύ, η ιστορία της συντήρησης των λεωφορείων αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» με υπηρεσιακό σημείωμα με ημερομηνία 18/11/2021, και την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου, Στέφανου Αγιάσογλου, είχε υποστηρίξει πως η ΟΣΥ «έχει την εμπειρία και τις δομές για να καλύπτει την συντήρησης και τις επισκευές του στόλου που δρομολογεί καθημερινά συμπεριλαμβανομένων και των μισθωμένων οχημάτων όπως προβλέπεται στην ισχύουσα Σύμβαση».
Προσθέτει δε: «Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνθηκών που δημιουργήθηκαν από τις συνέπειες της πανδημίας covid19 και της τήρησης των επιβεβλημένων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, η ΟΣΥ μίσθωσε 293 αστικά λεωφορεία νεότερης τεχνολογίας. Η ως άνω Σύμβαση ρητά ορίζει ότι ο Ανάδοχος έχει υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης για απασχόληση ή οποιαδήποτε άλλη αμοιβή στην ΟΣΥ για την εκτέλεση εργασιών, οι οποίες εμπίπτουν στο συμβατικό Αντικείμενο».
Στο μεταξύ, η ιστορία της συντήρησης των λεωφορείων αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» με υπηρεσιακό σημείωμα με ημερομηνία 18/11/2021, και την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου, Στέφανου Αγιάσογλου, είχε υποστηρίξει πως η ΟΣΥ «έχει την εμπειρία και τις δομές για να καλύπτει την συντήρησης και τις επισκευές του στόλου που δρομολογεί καθημερινά συμπεριλαμβανομένων και των μισθωμένων οχημάτων όπως προβλέπεται στην ισχύουσα Σύμβαση».
Προσθέτει δε: «Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνθηκών που δημιουργήθηκαν από τις συνέπειες της πανδημίας covid19 και της τήρησης των επιβεβλημένων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, η ΟΣΥ μίσθωσε 293 αστικά λεωφορεία νεότερης τεχνολογίας. Η ως άνω Σύμβαση ρητά ορίζει ότι ο Ανάδοχος έχει υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης για απασχόληση ή οποιαδήποτε άλλη αμοιβή στην ΟΣΥ για την εκτέλεση εργασιών, οι οποίες εμπίπτουν στο συμβατικό Αντικείμενο».
Συνεπώς γεννάται αυθορμήτως το εξής ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν ο υφυπουργός, ενώ έχει προηγηθεί αυτό το υπηρεσιακό σημείωμα, να επικαλείται την πανδημία και εν τέλει τα μισθωμένα λεωφορεία να μην υπόκεινται σε τεχνικό έλεγχο;
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!