Με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνουν τα μερίδια τους στην Ευρώπη, οδηγώντας σε απώλεια εσόδων στους κρατικούς προϋπολογισμούς. Η φορολογία τους είναι πλέον μονόδρομος για να αντισταθμιστεί η χασούρα…
Με φόντο την σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης το 2035, το κλίμα δαιμονοποίησης των συμβατικών αυτοκινήτων συνεχίζεται στην Ευρώπη, σε μια προσπάθεια μεταστροφής του καταναλωτικού κοινού στη νέα ηλεκτρική εποχή.
Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προϋποθέτει πως η χρήση τους θα αντισταθμίσει πλήρως τα υφιστάμενα φορολογικά έσοδα που πηγάζουν έως σήμερα από την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων από τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και diesel.
Στο πλαίσιο αυτό, το καθεστώς φορολογικής ασυλίας των EV οχημάτων, όπως το γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή, μοιάζει να φτάνει στο τέλος του, καθώς ήδη είναι ορατές οι απώλειες εσόδων από την αύξηση των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία και την κυκλοφορία των ευνοϊκά φορολογούμενων αυτών οχημάτων.
Τα πρώτα δείγματα γραφής για τη νέα πολιτική φορολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται από την πλούσια Ελβετία, η κυβέρνηση της οποίας φέρεται να σχεδιάζει τους νέους φόρους που θα επιβάλει στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να χρηματοδοτήσει την κατασκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου. Και αυτό γιατί – σύμφωνα με δημοσίευμα της Automotive News, οι οδικές υποδομές της χώρας προέρχονται κατά βάση από τη φορολογία των καυσίμων.
Έτσι, λοιπόν, μέχρι το τέλος του έτους, το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών θα καταθέσει το νέο πλαίσιο φορολογίας το οποίο θα εξαρτάται από την κατηγορία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και τα ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα. Η εφαρμογή του νέου μέτρου – σύμφωνα με πληροφορίες- θα τεθεί σε ισχύ μέσα στην επόμενη 5ετία και απαιτεί συνταγματική αναθεώρηση.
Τέλος, να αναφέρουμε πως με βάσεις εκτιμήσεις ειδικών, το παράδειγμα της Ελβετίας θα ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες μέσα στα επόμενα χρόνια.
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!