HCN Fiber Connected

Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News


Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


ΚΑΤΕΡΙΝΗ: Υποτονική η κίνηση στην αγορά ενόψει Χριστουγέννων - «Κάθε πέρσι και καλύτερα», λένε οι έμποροι


Απογοητευμένοι δηλώνουν οι έμποροι της Κατερίνης από τους εορταστικούς τζίρους- Οι καταναλωτές έχουν... υποθηκευμένο το δώρο των Χριστουγέννων σε φόρους και ρυθμίσεις ενέργειας.

«Φτωχικός» φαίνεται να είναι ο σάκος του Άι Βασίλη, λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, για τους εμπόρους της Κατερίνης που κάνουν λόγο για υποτονική κίνηση, ως συνέχεια μιας ιδιαίτερα κακής χρονιάς, όπως ήταν αυτή του 2022.

Παρά το γεγονός πως τις ημέρες των εορτών συνηθίζεται να ενεργοποιούν τα αντανακλαστικά των καταναλωτών, με τις προσφορές, μάλιστα, σε αρκετά καταστήματα της πόλης να είναι σε εξέλιξη, εντούτοις η οικονομική ανασφάλεια και οι υποχρεώσεις, συχνά συσσωρευμένες, των νοικοκυριών φαίνεται να κρατούν μακριά από τα καταστήματα τους Κατερινιώτες. Ακόμη και ημέρες που ο κεντρικός πεζόδρομος της πόλης έχει ιδιαίτερη κίνηση αυτή είναι ως επί το πλείστον από διερχόμενους και… περιπατητές που απλά χαζεύουν τις βιτρίνες. Η εικόνα είναι ακόμη πιο αποκαρδιωτική όσο απομακρυνόμαστε από το κέντρο τόσο η αγοραστική κίνηση μοιάζει σχεδόν ανύπαρκτη.

Το δώρο των Χριστουγέννων για όσους εργαζόμενους εξακολουθούν να το λαμβάνουν δεν φαίνεται να ζεσταίνει την αγορά, καθώς είναι άγνωστο πού θα κατευθυνθεί. Οι περισσότεροι έχουν να καλύψουν άλλες υποχρεώσεις, φόρους, ρυθμίσεις στους λογαριασμούς ενέργειας κλπ.

Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και όσοι συμπολίτες μας δεν διαθέτουν χρήματα για την αγορά δώρων ή ειδών για τους ίδιους προσπαθούν να εξασφαλίσουν ένα χριστουγεννιάτικο τραπέζι που δεν θα είναι περιορισμένο και θα τους δώσει την ευκαιρία, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις επιλογές τους, να πάρουν μια μικρή εορταστική γεύση.


Χειρότερη χρόνια από το 2021

Μειωμένη αγοραστική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, αν και το ταμείο θα γίνει στο τέλος της χρονιάς, με τη μέση απόδειξη να έχει μειωθεί περαιτέρω και τους καταναλωτές να αγοράζουν τα άκρως… αναγκαστικά μικροδωράκια.  

«Ο κόσμος νιώθει ανασφάλεια, νιώθει απογοήτευση γιατί η οικονομική κατάσταση δεν βελτιώνεται. Δεν έχει τη δυνατότητα για αγορές καθώς οι υποχρεώσεις τρέχουν» αναφέρει επιχειρηματίας της πόλης υπογραμμίζοντας πως τα πρώτα λουκέτα στα εμπορικά καταστήματα, που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν, έχουν, ήδη, μπει, γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμούς.

Οι προσδοκίες δεν φαίνεται να επαληθεύονται

Αξίζει να σημειωθεί πως οι έμποροι της χώρας φέτος προσδοκούσαν ενισχυμένο εορταστικό τζίρο από τα 3,6 δισ. ευρώ του περυσινού Δεκεμβρίου, την ώρα, μάλιστα, που οι καταναλωτές αναζητούν προσιτές τιμές, ανάλογες με το «ψαλιδισμένο» διαθέσιμο εισόδημά τους. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο οι καταναλωτές έχουν στη διάθεσή τους από τις 14 Δεκεμβρίου έως τις 4 Ιανουαρίου το «χριστουγεννιάτικο καλάθι» και μέχρι τις 11 Ιανουαρίου το «καλάθι του Άι Βασίλη» με παιδικά παιχνίδια, ώστε τα νοικοκυριά να βοηθηθούν προκειμένου το ανταποκριθούν στις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις.

Το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου

Στον «χάρτη των e-shop» υπάρχουν, πλέον, 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις με οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων. Το πακέτο τού e-Commerce έφτασε το 2021 στη χώρα μας τα 6,1 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο μέχρι και 40%, δηλαδή περίπου 2 δισ. ευρώ περισσότερα από το 2020, με το πλήθος των συναλλαγών την ίδια περίοδο να αυξάνεται 20% και να έχει φτάσει τις 125 εκατ. εμπορικές κινήσεις.

«Στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και προτιμήσεις κανείς σύγχρονος έμπορος δεν πρέπει να βλέπει το online εμπόριο ανταγωνιστικά, αλλά συμπληρωματικά του τζίρου της φυσικής έδρας του καταστήματός του» τονίζουν έμποροι που διατηρούν ηλεκτρονικά καταστήματα και, όπως λένε, «μόνο θετικά αποτελέσματα καταγράφουν από τότε που εισήλθαν στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου».


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια