Όταν διαβάζετε «τεχνητή νοημοσύνη», μπορεί να σκέφτεστε πρόσφατες καινοτομίες όπως το Chat GPT, αλλά το ΑΙ χρησιμοποιείται στα βιντεοπαιχνίδια από τη γέννησή τους, πίσω στη δεκαετία του 1950.
Από τα φαντασματάκια του «Pacman» μέχρι την αυτόνομη λήψη αποφάσεων στο «The Sims», η τεχνητή νοημοσύνη είναι απαραίτητη για πράγματα όπως η δημιουργία χαρακτήρων και ιστοριών που προσαρμόζονται στις αποφάσεις του παίκτη.
Τώρα, η ραγδαία ανάπτυξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI) ανοίγει νέα σύνορα για τα video games: ατελείωτοι ανοιχτοί κόσμοι, μοναδικό περιεχόμενο, αυτόνομοι χαρακτήρες και δυνατότητα ταχύτερης ανάπτυξης παιχνιδιών.
Βελτιωμένοι χαρακτήρες NPCs
Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη – η τεχνητή νοημοσύνη που δημιουργεί κείμενο, εικόνες και ήχο κατ’ εντολή του χρήστη – πρόκειται να μεταμορφώσει ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία των βιντεοπαιχνιδιών: τους non-playable characters ή NPCs, δηλαδή τους χαρακτήρες ενός παιχνιδιού που δεν ελέγχει ο παίκτης. Οι NPCs έχουν συνήθως ένα καθορισμένο μοτίβο συμπεριφοράς, με τις αντιδράσεις και την ομιλία τους να μοιάζουν «ξύλινες» και μη φυσικές.
Εδώ έρχεται να βοηθήσει η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη. Νωρίτερα φέτος, η La Forge China – το κινεζικό παράρτημα της μονάδας έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Ubisoft – λάνσαρε το Ghostwriter, ένα ΑΙ εργαλείο δημιουργίας κειμένου που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους συγγραφείς να δημιουργήσουν μεγαλύτερη ποικιλία πρωτότυπων διαλόγων για τους NPCs, ενώ το 2022 δοκίμασε μια νέα τεχνολογία που βοηθά στη δημιουργία πιο ρεαλιστικών και φυσικών χειρονομιών στους NPCs που ταιριάζουν με τον τόνο και τη διάθεση της ομιλίας τους.
«Παίρνει την ομιλία και με βάση αυτή παράγει χειρονομίες και κινήσεις του σώματος, οπότε μπορούμε να φανταστούμε αυτούς τους NPCs να εκφράζονται ελεύθερα και πιο απρόβλεπτα, με σχεδόν φυσική κίνηση του σώματος, σε συνάρτηση με την ομιλία», λέει στο CNNi ο Alexis Rolland, διευθυντής ανάπτυξης της La Forge China.
Ορισμένοι δημιουργοί βιντεοπαιχνιδιών χρησιμοποιούν ήδη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη στους NPCs για να κάνουν τις συνομιλίες πιο ρεαλιστικές. Η κινεζική εταιρεία NetEase χρησιμοποιεί το ChatGPT για τη δημιουργία διαλόγων των NPCs στο παιχνίδι για κινητά «Justice» που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Η Replica Studios δημιούργησε ένα εργαλείο για τη μηχανή κατασκευής παιχνιδιών Unreal Engine, το οποίο επιτρέπει στους προγραμματιστές να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να μπορούν οι NPCs να λένε οι ίδιοι τις ατάκες τους και να μην απαιτείται ανθρώπινος ηθοποιός φωνής.
Το εργαλείο που ανέπτυξε η La Forge για την Ubisoft συνδυάζει φωνή και κινήσεις για τη δημιουργία πιο φυσικών NPCsUbisoft La Forge
Ωστόσο, ένας κίνδυνος από τη χρήση NPCs που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι οι σχεδιαστές παιχνιδιών θα μπορούσαν να χάσουν τον έλεγχο της αφήγησης του παιχνιδιού, λέει ο Julian Togelius, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, όπου διεξάγει έρευνα για την τεχνητή νοημοσύνη και τα παιχνίδια. «Οι NPCs μπορεί να λένε πράγματα που χαλάνε το παιχνίδι ή είναι αγενή ή εμποδίζουν την εμβύθιση του παίκτη», εξηγεί.
Ατελείωτοι ανοιχτοί κόσμοι
Τα παιχνίδια ανοιχτού κόσμου (open-world games), όπως το «Grand Theft Auto», το «Skyrim» και το «Elden Ring», στηρίζονται σε μη γραμμικές αποστολές και ιστορίες. Αυτό προσφέρει άλλη μια ευκαιρία για τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη να αναδιαμορφώσει την εμπειρία του παιχνιδιού.
Ο Togelius οραματίζεται ένα «τεράστιο ανοιχτό παιχνίδι» με άπειρες ευκαιρίες, νέες πόλεις, τοπία και ανθρώπους, ο καθένας με τη δική του ιστορία. Χρησιμοποιώντας δεδομένα σχετικά με τον παίκτη που έχουν συγκεντρωθεί από το προηγούμενο παιχνίδι, η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να δημιουργήσει μοναδικές ιστορίες και εξατομικευμένες αποστολές για τους παίκτες, προσαρμοσμένες στο επίπεδό τους.
Το «No Man's Sky» είναι ένα παιχνίδι που δεν τελειώνει ποτέ, δημιουργώντας συνεχώς νέους πλανήτες προς εξερεύνησηHello Games
Οι σχεδόν απεριόριστοι ανοιχτοί κόσμοι είναι ήδη δυνατοί σε κάποιο βαθμό: Το «No Man's Sky» (2016) είναι ένα «παιχνίδι που δεν τελειώνει ποτέ», λέει ο Togelius, το οποίο χρησιμοποιεί μια τεχνική που ονομάζεται «διαδικαστικά παραγόμενο περιεχόμενο» για να δημιουργήσει προσαρμοσμένη πανίδα, χλωρίδα, γεωλογία και ατμοσφαιρικές συνθήκες για τους πλανήτες του κόσμου του – για τους οποίους υπάρχουν 18 πεντάκις εκατομμύρια μοναδικές παραλλαγές.
Περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες
Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να επηρεάσει τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών και με άλλους τρόπους.
Οι παίκτες προσαρμόζουν ήδη τα παιχνίδια στις δικές τους προτιμήσεις και ανάγκες με το user-generated content (UGC), δηλαδή το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες, το οποίο αποτελεί βασικό συστατικό πολλών παιχνιδιών, όπως το «Fortnite», το «Minecraft» και το «The Sims». Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να καταστήσει την παραγωγή UGC ευκολότερη και πιο προσιτή για τους παίκτες, καθώς και να αυξήσει την ποιότητα του περιεχομένου.
Εργαλεία για προγραμματιστές
Πριν ακόμα μεταμορφώσει τον τρόπο παιχνιδιού στα video games, η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει σημαντικά την ανάπτυξή τους από τους προγραμματιστές.
Η Maxis, η εταιρεία πίσω από το «The Sims», αναπτύσσει εργαλεία δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία επί του παρόντος βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ολοκλήρωσης, που μπορούν να υποστηρίξουν τους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, εξαλείφοντας τις επαναλαμβανόμενες εργασίες και επιτρέποντάς τους να εργαστούν πάνω σε πιο ενδιαφέροντα προβλήματα.
Οι σχεδόν απεριόριστοι ανοιχτοί κόσμοι είναι ήδη δυνατοί σε κάποιο βαθμό: Το «No Man's Sky» (2016) είναι ένα «παιχνίδι που δεν τελειώνει ποτέ», λέει ο Togelius, το οποίο χρησιμοποιεί μια τεχνική που ονομάζεται «διαδικαστικά παραγόμενο περιεχόμενο» για να δημιουργήσει προσαρμοσμένη πανίδα, χλωρίδα, γεωλογία και ατμοσφαιρικές συνθήκες για τους πλανήτες του κόσμου του – για τους οποίους υπάρχουν 18 πεντάκις εκατομμύρια μοναδικές παραλλαγές.
Περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες
Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να επηρεάσει τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών και με άλλους τρόπους.
Οι παίκτες προσαρμόζουν ήδη τα παιχνίδια στις δικές τους προτιμήσεις και ανάγκες με το user-generated content (UGC), δηλαδή το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες, το οποίο αποτελεί βασικό συστατικό πολλών παιχνιδιών, όπως το «Fortnite», το «Minecraft» και το «The Sims». Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να καταστήσει την παραγωγή UGC ευκολότερη και πιο προσιτή για τους παίκτες, καθώς και να αυξήσει την ποιότητα του περιεχομένου.
Εργαλεία για προγραμματιστές
Πριν ακόμα μεταμορφώσει τον τρόπο παιχνιδιού στα video games, η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει σημαντικά την ανάπτυξή τους από τους προγραμματιστές.
Η Maxis, η εταιρεία πίσω από το «The Sims», αναπτύσσει εργαλεία δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία επί του παρόντος βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ολοκλήρωσης, που μπορούν να υποστηρίξουν τους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, εξαλείφοντας τις επαναλαμβανόμενες εργασίες και επιτρέποντάς τους να εργαστούν πάνω σε πιο ενδιαφέροντα προβλήματα.
Το πρόγραμμα ZooBuilder μπορεί να δώσει κίνηση στα ψηφιακά τετράποδα βασιζόμενο σε βίντεο, ώστε να απαλλάξει τους προγραμματιστές από μια πολύωρη διαδικασίαUbisoft La Forge
Στη La Forge, εργαλεία όπως το Ghostwriter ή το ZooBuilder, ένα πρόγραμμα 3D animation που κινεί τετράποδα ζώα βασιζόμενο σε βίντεο, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους σχεδιαστές «να επιταχύνουν το πιο κουραστικό μέρος της διαδικασίας, ώστε να μπορούν πραγματικά να επικεντρωθούν στα πιο δημιουργικά και ενδιαφέροντα τμήματά της», λέει ο Rolland.
«Τα βιντεοπαιχνίδια πρόκειται να κάνουν μεγάλα άλματα στα επόμενα 10 ή 20 χρόνια», λέει ο Togelius. «Χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε όταν πρόκειται για τον σχεδιασμό παιχνιδιών, αλλά νομίζω ότι όταν συμβεί αυτό, τα παιχνίδια θα γίνουν πολύ καλύτερα».
Με πληροφορίες από: ‘Video games are in for quite a trip’: How generative AI could radically reshape gaming by Rebecca Cairns, CNN
Στη La Forge, εργαλεία όπως το Ghostwriter ή το ZooBuilder, ένα πρόγραμμα 3D animation που κινεί τετράποδα ζώα βασιζόμενο σε βίντεο, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους σχεδιαστές «να επιταχύνουν το πιο κουραστικό μέρος της διαδικασίας, ώστε να μπορούν πραγματικά να επικεντρωθούν στα πιο δημιουργικά και ενδιαφέροντα τμήματά της», λέει ο Rolland.
«Τα βιντεοπαιχνίδια πρόκειται να κάνουν μεγάλα άλματα στα επόμενα 10 ή 20 χρόνια», λέει ο Togelius. «Χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε όταν πρόκειται για τον σχεδιασμό παιχνιδιών, αλλά νομίζω ότι όταν συμβεί αυτό, τα παιχνίδια θα γίνουν πολύ καλύτερα».
Με πληροφορίες από: ‘Video games are in for quite a trip’: How generative AI could radically reshape gaming by Rebecca Cairns, CNN
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!