Αναγκαστικές απλήρωτες υπερωρίες, χαμηλές αμοιβές, υπερβολική πίεση, αποξένωση από το περιεχόμενο της εργασίας είναι οι βασικότεροι λόγοι
Το εργασιακό περιβάλλον προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα σε 6 από τους 10 Έλληνες ενώ 1 στους 4 σκέφτεται να παραιτηθεί μέσα στον επόμενο χρόνο.
Αναγκαστικές απλήρωτες υπερωρίες, χαμηλές αμοιβές, υπερβολική πίεση, αποξένωση από το περιεχόμενο της εργασίας είναι οι βασικότεροι λόγοι που οι Έλληνες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την εργασία τους ακόμη και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Τα στοιχεία ανακοινώθηκαν από την PeopleCert με επιστημονική επιμέλεια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και παρουσιάστηκαν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για την απασχόληση στη χώρα μας.
Ο ρόλος της πανδημίας
Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, το 22% των ερωτώμενων σκέφτεται να αλλάξει εργασία μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ενώ το 29% δεν το αποκλείει, απαντώντας “ίσως”, γεγονός που ενισχύει τη διαπίστωση ότι έξι στους δέκα (το 60%) εργαζομένους δεν είναι ικανοποιημένοι με την εργασία τους. Τα 2/3 του δείγματος αναφέρουν μάλιστα ότι αυτό ισχύει τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας.
Γιατί θέλουν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους; Ποιοι λόγοι ωθούν τους εργαζομένους να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες; Βασικά κριτήρια για την επιλογή νέας εργασίας αποτελούν η αναβάθμιση και η απόκτηση νέων δεξιοτήτων, η ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και την προσωπική ζωή, η εργασιακή ευελιξία, το εργασιακό περιβάλλον και οι ευκαιρίες ανέλιξης.
Γιατί παραιτούνται
Ως κύριοι λόγοι παραίτησης αναφέρονται αναλυτικά: οι μη-ικανοποιητικές απολαβές (49%), η μη-ικανοποιητική επαγγελματική εξέλιξη (33%), η υπερβολική κούραση (28%), η έλλειψη αναβάθμισης των γνώσεων-δεξιοτήτων (25%) και η πίεση-στρες (24%). Η αναβάθμιση των γνώσεων-δεξιοτήτων συσχετίζεται από τους ερωτώμενους με την επαγγελματική εξέλιξη και τις καλύτερες απολαβές.
Την ίδια στιγμή που το 47% δηλώνει overqualified βάσει πτυχίων, μόνο ένας στους τρεις (30%) δηλώνει πλήρως ικανοποιημένος με τις δεξιότητές του. Προκύπτει δε, ότι το 72% έχει παντελή έλλειψη επαγγελματικής πιστοποίησης των γνώσεων/δεξιοτήτων του. Και όλα αυτά, σε ένα περιβάλλον που το 58% θεωρεί ότι είναι απαραίτητη για την επαγγελματική του ανάπτυξη τόσο η αναβάθμιση των γνώσεων όσο και η πιστοποίησή τους.
Ως σημαντικές δεξιότητες οι ερωτώμενοι αναγνωρίζουν την επίλυση προβλημάτων, τη γνώση του αντικειμένου, τη χρήση νέων τεχνολογιών, το project management, τις ξένες γλώσσες, την επικοινωνία και τη δυνατότητα για δημιουργική και συνεργατική προσέγγιση της εργασίας.
Η πανδημία, σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασε αναλυτικά ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου κ. Γ. Δουκίδης, ανέδειξε ένα πιεστικό εργασιακό περιβάλλον. Οι εργαζόμενοι αισθάνονται εντονότερα την πίεση στην εργασία τους ως απότοκο των αλλαγών στις συνθήκες, αλλά, κυρίως, λόγω της ανατροπής των κανόνων και των όρων βάσει των οποίων εργάζονται.
Το 39% επεσήμανε τη συχνή απασχόληση εκτός ωραρίου, το 78% την εργασία κάτω από πίεση χρόνου, το 47% την αδυναμία να επηρεάσει το περιεχόμενο της εργασίας του και το 32% την έλλειψη ευελιξίας στο ωράριο.
Τηλεργασία
Το κυρίαρχο μοντέλο εργασίας στην εποχή μετά την πανδημία είναι υβριδικό με την τηλεργασία να παίζει σημαντικό ρόλο παραμένοντας ως εναλλακτικός τρόπος εργασίας. Πιο αναλυτικά, το 22% επιθυμεί να δουλεύει με τηλεργασία και μετά το πέρας της πανδημίας και το 24% δηλώνει “ίσως”.
Στα θετικά στοιχεία της τηλεργασίας περιλαμβάνονται η εξοικονόμηση του χρόνου μετακινήσεων (90%), η μεγαλύτερη παραγωγικότητα (48%) και η θετική συμβολή στην ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Ωστόσο, το 58% πιστεύει ότι η τηλεργασία μειώνει τις δυνατότητες επαγγελματικής ανέλιξης.
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!