HCN Fiber Connected

Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News


Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


Βαλτιμόρη: Πώς τα «βρόμικα καύσιμα» ευθύνονται για την πρόσκρουση του Dali στη γέφυρα


Την κατάσταση ασφαλείας του φορτηγού-πλοίου Dali που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης και προκάλεσε την κατάρρευσή της, παρασύροντας στον θάνατο έξι ανθρώπους, ερευνούν οι ειδικοί, οι οποίοι κάνουν λόγο για μολυσμένα καύσιμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal οι υπεύθυνοι της έρευνας θα εξετάσουν μεταξύ άλλων κατά πόσο μολυσμένα καύσιμα έπαιξαν ρόλο στο τεχνικό πρόβλημα που αντιμετώπισε το πλοίο, με αποτέλεσμα να μείνει ανεξέλεγκτο και να κάνει απότομη, μοιραία στροφή. Το πλοίο βρίσκεται ακόμα κολλημένο κάτω από τα συντρίμμια της γέφυρας και υπολογίζεται πως δεν θα μετακινηθεί άμεσα.

Στο βίντεο που έκανε τον γύρο του κόσμου, φαίνεται πως τα φώτα του πλοίου άρχισαν να αναβοσβήνουν περίπου μία ώρα αφότου ξεκίνησε το ταξίδι του. Το πλήρωμα ανέφερε προβλήματα στο ρεύμα και απώλεια της πρόωσης πριν από την πρόσκρουση, ενώ πρόλαβε να εκπέμψει σήμα κινδύνου, κάτι το οποίο αποδείχθηκε σωτήριο προκειμένου οι Αρχές να προλάβουν να κλείσουν την είσοδο και την έξοδο της γέφυρας.

«Το πλοίο “έσβησε”, χωρίς σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρονικά», είπε ένας αξιωματικός. «Ένας από τους κινητήρες έκανε έναν περίεργο θόρυβο και μετά σταμάτησε. Η μυρωδιά καμένου καυσίμου ήταν παντού στο μηχανοστάσιο και ήταν κατάμαυρο. Το πλοίο δεν είχε χρόνο να ρίξει άγκυρες για να σταματήσει να παρασύρεται» εξήγησε ο αξιωματικός στη WSJ.


Τι προκαλούν τα μολυσμένα καύσιμα

Τα μπλακ άουτ στη θάλασσα δεν είναι συνηθισμένα, αλλά συμβαίνουν και θεωρούνται κίνδυνος μεγάλου ατυχήματος για τα πλοία. Μια αιτία είναι τα μολυσμένα καύσιμα που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στις κύριες γεννήτριες του πλοίου, δήλωσε στη WSJ ο Φώτης Παγουλάτος, ναυπηγός στην Αθήνα. Ένα πλήρες μπλακ άουτ θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια της πρόωσης ενός πλοίου, είπε.

Η έρευνα θα περιλαμβάνει αναθεωρήσεις των λειτουργιών και του ιστορικού ασφάλειας του σκάφους, καθώς και εκείνων του ιδιοκτήτη και χειριστή του, δήλωσε η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Τα πληρώματα θα εξετάσουν τις συσκευές καταγραφής - κάτι σαν το μαύρο κουτί ενός αεροπλάνου - του πλοίου για να καταλάβουν καλύτερα τι συνέβη.

Το πλοίο τύπου Panamax, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έως και 10.000 εμπορευματοκιβώτια, είναι ένα από τα χιλιάδες που διέρχονται τακτικά από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ και σταματούν συχνά στα λιμάνια των ΗΠΑ στην Ανατολική Ακτή. Λίγες μέρες πριν μπει στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πλοίο είχε σταματήσει στο Νόρφολκ.

Πάνω από 20 επιθεωρήσεις – Είχε κριθεί κατάλληλο για ταξίδι

Το πλοίο Dali έχει υποβληθεί σε περισσότερες από 20 επιθεωρήσεις ελέγχου από τότε που ναυπηγήθηκε, σύμφωνα με στοιχεία από την Equasis, διεθνή βάση δεδομένων ναυτιλίας. Καμία από τις αναφερόμενες επιθεωρήσεις δεν οδήγησε σε κράτηση, η οποία θα μπορούσε να συμβεί όταν ένα πλοίο κριθεί ακατάλληλο για ταξίδι.

Παρατηρήθηκαν κάποιες ελλείψεις σε δύο τέτοιες αναθεωρήσεις: η μία στο Βέλγιο τον Ιούλιο του 2016, όταν σημειώθηκε ζημιά στο κύτος και μια άλλη στη Χιλή τον Ιούνιο του 2023 που ανέφερε πρόβλημα με την πρόωση και τα βοηθητικά μηχανήματα του πλοίου, δείχνουν τα στοιχεία της Equasis. Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ ολοκλήρωσε την εξέταση του σκάφους τον Σεπτέμβριο του 2023 και δεν εντόπισε κανένα πρόβλημα.

Για το ταξίδι του την Τρίτη (26/3), ο όμιλος Synergy Marine με έδρα τη Σιγκαπούρη που διαχειρίζεται το πλοίο, το οποίο μετέφερε φορτίο για τον δανικό ναυτιλιακό κολοσσό AP Moller-Maersk ανέφερε πως αυτό αναχώρησε από τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Βαλτιμόρης και κατευθυνόταν προς τη Σρι Λάνκα.

Το πλοίο κινούνταν γύρω στα 9,2 mph, σύμφωνα με τις αρχές, μια τυπική ταχύτητα για τα σκάφη που ταξιδεύουν στην περιοχή. Τα πλοία τόσο μεγάλα όσο το Dali πρέπει να διατηρούν μια ορισμένη ταχύτητα για να αποφύγουν την ώθηση από ανέμους και ρεύματα.

Η κατάρρευση της γέφυρας αναμένεται να οδηγήσει σε μια σειρά από ασφαλιστικές αξιώσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που θα καλύπτουν την απώλεια της ίδιας της δομής, την αναστάτωση στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το λιμάνι και πολλά άλλα, σύμφωνα με ασφαλιστικούς αναλυτές. Τα θύματα της συντριβής θα μπορούσαν επίσης να υποβάλουν αξιώσεις κατά του χειριστή του πλοίου.

Η γέφυρα χτίστηκε το 1977 για περισσότερα από 60 εκατομμύρια δολάρια, πoυ αντιστοιχούν σε περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια σήμερα.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια