HCN Fiber Connected

Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News


Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


Αντιδράσεις για τα μέτρα κατά του bullying στα σχολεία: «Με τιμωρίες δεν λύνεται το πρόβλημα»


Με τη βασική διαπίστωση ότι η κυβέρνηση αγνοεί τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος της βίας στα σχολεία και προσπαθεί να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό κοινωνικό γεγονός με ποινές και επικοινωνιακά τεχνάσματα «υποδέχτηκαν» όλα τα κόμματα τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για τη σχολική βία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάντως, αφού τόνισε ότι πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί τους πάντες υπογράμμισε ότι «η επιτυχία όλης αυτής της προσπάθειας τελικά θα κριθεί από την αποτελεσματικότητά μας στη διαχείριση των περιστατικών τα οποία θα καταγγελθούν. Όταν θα γίνει η καταγγελία, μετά θα πρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί και με το σωστό τρόπο να αντιμετωπίσουμε το περιστατικό». Σε κάθε περίπτωση πάντως τα μέτρα θα εφαρμοστούν από τη νέα σχολική χρονιά (Σεπτέμβριος 2024) εκτός αυτού που αφορά στην ευθύνη των γονέων για την αποκατάσταση ζημιών στο σχολείο, τις οποίες προκαλούν τα παιδιά τους, μέτρο που θα εφαρμοστεί από τώρα (Απρίλιος 2024). Συνοπτικά τα μέτρα έχουν ως εξής:

Νέος Κανονισμός Λειτουργίας των Σχολείων (Σεπτέμβριος 2024)

  • Κανονισμός εφαρμόζεται εντός του σχολείου, κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του, καθώς και σε όλες τις δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές εκδρομές/ επισκέψεις/ μετακινήσεις τις οποίες διοργανώνει το σχολείο, με σαφείς κανόνες συμπεριφοράς και συνεπειών για κάθε παράπτωμα
  • κοινοποιείται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες και μαθητές, ώστε από πριν όλοι να γνωρίζουν τους κανόνες, τις υποχρεώσεις και τις συνέπειες
  • Οι γονείς με την εγγραφή υπογράφουν ότι έλαβαν γνώση και βεβαιώνουν τη δέσμευση του παιδιού τους και τη δική τους

Παιδαγωγικά μέτρα για τη χρήση κινητών (Σεπτέμβριος 2024)

Διατήρηση της απαγόρευσης κατοχής κινητού εντός του σχολικού περιβάλλοντος και επιπλέον:

  • Αν μαθητής/τρια έχει κινητό και μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού επιλαμβάνεται ο Διευθυντής ή μετά από κρίση του τελευταίου ο Σύλλογος Διδασκόντων για ποινή αποβολής 1-5 ημερών ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού
  • Αν η παραπάνω συμπεριφορά αφορά σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/την υπαίτιο/α μαθητή/τρια

Ειδική Ψηφιακή Πλατφόρμα για την Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό stop-bullying.gov.gr

  • Ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικό για τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας
  • Σύστημα εξ αποστάσεως, σύγχρονης και ασύγχρονης, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και των μελών των ομάδων δράσης
  • Σύστημα αποτύπωσης περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, με επώνυμες αναφορές περιστατικών από μαθητές και γονείς και όσους έχουν την επιμέλεια μαθητών
  • Σύστημα ενημέρωσης γονέων για την εξέλιξη της διαχείρισης του αναφερόμενου περιστατικού
  • Σύστημα διενέργειας ανώνυμων διαδικτυακών ερευνών προς τους μαθητές με σκοπό την αποτίμηση της έκτασης του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
  • Σύστημα διαλειτουργικότητας με την κεντρική υπηρεσία πιστοποίησης χρηστών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.)

Φοίτηση Μαθητών / Συνευθύνη Γονέων-Κηδεμόνων (Σεπτέμβριος 2024)

  • Ψηφιοποίηση Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης (απουσιολογίου)
  • Βιβλίο φοίτησης myschool, Αυτόματη μεταφορά στα Ατομικά Δελτία μαθητών myschool
  • Αυτόματη ενημέρωση των γονέων για τις απουσίες των παιδιών τους (εφαρμογή eParents)
  • Απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών από τον σύλλογο διδασκόντων με συγκεκριμένες εξαιρέσεις (π.χ. σοβαρούς ιατρικούς λόγους)

Επαναφορά της διάκρισης απουσιών σε δικαιολογημένες και μη (Σεπτέμβριος 2024)

  • Διατήρηση του ορίου των συνολικά 114 απουσιών
  • Επανέρχεται το όριο απουσιών των 50 αδικαιολόγητων απουσιών
  • Προσμέτρηση των καθυστερημένων προσελεύσεων στις απουσίες
  • Αιτιολόγηση απουσιών έως 2 συνεχόμενων ημερών από γονείς (για πάνω από 2 συνεχόμενες ημέρες θα απαιτείται ιατρική γνωμάτευση)

Αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων στα σχολεία

  • Προφορική παρατήρηση, επίπληξη, ωριαία απομάκρυνση από εκπαιδευτικό
  • Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες από Δ/ντή Σχολείου (από 1 σήμερα)
  • Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες από Σύλλογο Διδασκόντων (από 2 σήμερα)
  • Αλλαγή τμήματος από Σύλλογο Διδασκόντων (δεν προβλέπεται σήμερα)
  • Αποκλεισμός από δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές/μετακινήσεις από Σύλλογο Διδασκόντων (δεν προβλέπεται σήμερα)
  • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος από Σύλλογο Διδασκόντων (διευκόλυνση της διαδικασίας με απλή γνώμη συμβούλου εκπαίδευσης και χωρίς σύμφωνη γνώμη ΚΕΔΑΣΥ)

Προγράμματα επιμόρφωσης

Ομάδα A (Ιούνιος 2024)

  • 684 Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και οι τετραμελείς ομάδες δράσης σε κάθε διεύθυνση (συμπεριλαμβάνονται οι 116 σύμβουλοι εκπαίδευσης που είναι μέλη των Τετραμελών ομάδων)
  • Επιμορφωτικό υλικό 14 ωρών, 2 συναντήσεις των 7 ωρών, σύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση

Ομάδα Β (Σεπτέμβριος 2024)

  • Οι Διευθυντές 14.000 Σχολικών Μονάδων και οι Υπεύθυνοι Αποδέκτες Αναφορών
  • Επιμορφωτικό υλικό 14 ωρών, 2 συναντήσεις των 7 ωρών, σύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης:

  • Περιεχόμενο και Αξιοποίηση των Πρωτοκόλλων Διαχείρισης Περιστατικών
  • Σχεδιασμός, Οργάνωση και Υλοποίηση Σχεδίων Δράσης Σχολικών Μονάδων
  • Αξιολόγηση αναγκών σχολικής μονάδας ή/και κοινότητας
  • Παρουσίαση και τρόποι εφαρμογής συγκεκριμένων δομημένων σχεδίων δράσης στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας
  • Επικοινωνία σχολείου- οικογένειας- κοινότητας και συμμετοχή τους στις δράσεις
  • Υποστήριξη και επίβλεψη κατά την εφαρμογή των δράσεων των σχολείων

Διαμόρφωση σχολικής κουλτούρας σεβασμού, αποδοχής και αλληλεγγύης

  • Εισαγωγή προγράμματος Δράσεων Ενεργού Πολίτη (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Α’ Λυκείου, 4 ώρες τον μήνα)
  • Οριζόντια (σε όλα τα μαθήματα) εκπαίδευση των μαθητών σε δεξιότητες ζωής (lifeskills) από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Α΄ τάξη Λυκείου

Οι αντιδράσεις κομμάτων

ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Η κυβέρνηση πρωτοτύπησε και πάλι. Χωρίς καν να αναμένει τις προτάσεις της Εθνικής Επιτροπής την οποία η ίδια συγκρότησε για τα θέματα σχολικής βίας και η οποία αποτελείται από καθηγητές πανεπιστημίων, ανακοίνωσε τις προτάσεις της. Με αποβολές, ποινολόγιο, πλατφόρμες κι επικοινωνιακά μέτρα απαντά ο Κ. Μητσοτάκης στο κοινωνικό κι ευαίσθητο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, που εντείνεται συνεχώς. Δυστυχώς η «Αριστεία» και η αδιαφορία τους θολώνει την πραγματική εικόνα, πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα. Προκρίνει την αυστηροποίηση των ποινών ως λύση με μία τιμωρητική διάθεση, αγνοώντας τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος.

Περισσότερες και μεγαλύτερες ποινές για μαθητές και μαθήτριες, ευθύνες στους γονείς και εκπαιδευτικούς, και αλλαγή, ουσιαστικά των σχολικών κανονισμών. Συνεχίζει την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού ρόλου του σχολείου, καθιστά τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο αστυφύλακα και τους γονείς απολογούμενους κι αβοήθητους. Κλείνει τα μάτια στις κοινωνικές, εργασιακές και οικονομικές πιέσεις που δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες στις οικογένειες, ενώ αδιαφορεί για την ενίσχυση ενός σύγχρονου σχολείου, ασφαλούς, ελεύθερου και δημιουργικού, στελεχωμένο με επαγγελματίες όλων των απαραίτητων κλάδων. Απέναντι σε όποια μορφή έκφρασης βίας, αλλά και στις αιτίες που τη δημιουργούν, απαντάμε με γνώση, αξιοποίηση σύγχρονων επιστημονικών μεθόδων κι εργαλείων για τη στήριξη μαθητών, μαθητριών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Η προώθηση και η εφαρμογή μίας αυταρχικής αγωγής δημιουργεί ανθρώπους αυταρχικούς, με τάσεις επιθετικότητας, επιβολή και υποβολής, ανθρώπους που διαθέτουν εξουσιαστική συμπεριφορά, γιατί αυτό διδάχτηκαν να εφαρμόζουν και να χρησιμοποιούν στις σχέσεις τους με την κοινωνία αλλά και με τους

ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ

Η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας είναι μία εξαιρετικά σύνθετη υπόθεση, καθώς οι άμεσα και έμμεσα συμμετέχοντες έχουν τη δική τους υποκειμενική γωνία καταγραφής, επεξεργασίας και αντιμετώπισης του φαινομένου. Κάποιοι γονείς θυτών δυσκολεύονται να δουν αντικειμενικά την ευθύνη των παιδιών τους, μερικοί μάλιστα παίρνουν το μέρος των παιδιών τους. Κάποιοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν τη μέγιστη αυστηροποίηση των ποινών για μία πιο ελεγχόμενη τάξη. Κάποια σχολεία δεν είναι αμερόληπτα, συνήθως υποβαθμίζουν το πρόβλημα ώστε να μην μειωθεί το κύρος του σχολείου .Κάποια θύματα αρνούνται τα γεγονότα διότι φοβούνται αντίποινα και συνήθως µοιράζονται τα βιώματά τους µε τους στενότερους φίλους τους -µόνο λίγοι από αυτούς το µοιράζονται µε τους γονείς. Κάποιοι παρευρισκόμενοι παρακολουθούν χωρίς να παρεμβαίνουν γιατί φοβούνται αντίποινα. Ακόμη και ως αυτόπτες μάρτυρες, δείχνουν απρόθυμοι να αποκαλύψουν τα πραγματικά γεγονότα. Δυστυχώς και οι νέες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του πολυσύνθετου αυτού φαινομένου, μάς καθιστούν στο ίδιο έργο θεατές. Η κυβέρνηση τρέχει πίσω από τα κοινωνικά προβλήματα όταν πια έχουν καταστεί ανεξέλεγκτα λόγω της έλλειψης οποιουδήποτε σχεδιασμού πρόληψης και αντιμετώπισης των αιτιών που τα προκαλούν.

ΚΚΕ

Έχουμε βαρεθεί να μετράμε καμπάνιες, φιέστες και συγκρότηση ειδικών επιτροπών για την καταπολέμηση του bullying. Η κυβέρνηση της ΝΔ μάλιστα συγκρότησε το 2019 Διακομματική Επιτροπή η οποία δεν συνεδρίασε ποτέ!Για το “θεαθήναι” είναι οι κινήσεις της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, ενώ επιδιώκουν να περάσουν και αντιδραστικά μέτρα με αφορμή ένα υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα. Φτάνουν, μάλιστα, στο σημείο να ταυτίζουν μορφές της συλλογικής πάλης των μαθητών -με το πρόσχημα της παρεμπόδισης μαθήματος- με την ενδοσχολική βία για να φέρουν από την πίσω πόρτα ακόμη μεγαλύτερη καταστολή. Φυσικά, είναι η κυβέρνηση και η πολιτική της ΕΕ που κυριολεκτικά παρεμποδίζουν το μάθημα, αφού εκπαιδευτικοί λείπουν ακόμα από τις τάξεις, σχολεία πλημμυρίζουν, πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών και τα σχολεία κρίνονται ακατάλληλα.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια