Autodoc.gr

Autodoc.gr

Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News

ΠΙΕΡΙΑ - ΕΡΕΥΝΑ: Lockdown και τροχαία ατυχήματα


Εντυπωσιακή μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων και θυμάτων στην άσφαλτο, κατέγραψε η χώρα μας, κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της μειωμένης κίνησης στους δρόμους, ίσως η μοναδική θετική συνέπεια της πανδημίας. 

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, κατά τη διάρκεια του δεύτερου Lockdown, από τον Νοέμβριο του 2020 έως και τον Ιανουάριο του 2021, τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν κατά 25%. Δυστυχώς, σε ότι αφορά τα θανατηφόρα ατυχήματα στην Ελλάδα, παρουσίασαν μικρή πτώση που άγγιξε μόλις το 20%.



Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με την ΕΛΣΑΤ, τα οδικά τροχαία ατυχήματα σε όλη τη χώρα, τον Νοέμβριο του 2020, μειώθηκαν κατά 22,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (647 τον Νοέμβριο του 2020, έναντι 838 τον Νοέμβριο του 2019). Σε ότι αφορά οδικά ατυχήματα και παθόντες στην Κεντρική Μακεδονία, τον Νοέμβριο του 2019 σημειώθηκαν 130 τροχαία ατυχήματα έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2020 που σημειώθηκαν 121 τροχαία ατυχήματα, μείωση της τάξης του 6,9%. Στην Πιερία δεν σημειώθηκε καμία διαφορά, καμία μείωση σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019 και τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Χρήστος Λουκάς Στεργίου- δικαστικός πραγματογνώμονας- αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων: «Από τις έρευνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα, οι οποίες παραθέτουν τα ελάχιστα νούμερα, μπορούμε να πούμε ότι, κατά τη διάρκεια του δεύτερου Lockdown και συγκεκριμένα από το Νοέμβριο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021, τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν κατά 25% περίπου, λόγω της μειωμένης κίνησης στους δρόμους. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να μας ευαισθητοποιήσει όλους μας, είναι ότι τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παρουσίασαν μόνο μία μικρή πτώση που αγγίζει το 20% σε σχέση με το έτος 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας. Και όταν ακόμη, δεν είχε κυριεύσει ολόκληρο τον πλανήτη η πανδημία, κάποιες από τις κύριες αιτίες των σοβαρών και δη θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, ήταν η έξοδος από το ρεύμα κυκλοφορίας ή με άλλα λόγια η είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η μη διακοπή πορείας πριν το σήμα STOP, ο απότομος ελιγμός και η παραβίαση της προτεραιότητας και φυσικά η υπερβολική ταχύτητα».


Χρήστος Λουκάς Στεργίου

Σύμφωνα πάντα με την ΕΛΣΑΤ, τον Δεκέμβριο του 2020, παρατηρήθηκε μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων της τάξης του 30,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (573 τον Δεκέμβριο του 2019, έναντι 829 τον Δεκέμβριο του 2019). Στην Κεντρική Μακεδονία, το Δεκέμβριο του 2019 σημειώθηκε μείωση 29,8% στα ατυχήματα, μείωση της τάξης του 33,3% στους νεκρούς, στους βαριά τραυματίες μείωση 40,0% και στους ελαφρά τραυματίες, μείωση 37,7%. Στην Πιερία τα οδικά τροχαία ατυχήματα, ήταν μειωμένα κατά 100,0%.




Τον Ιανουάριο του 2021 τα οδικά τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη τη χώρα, μειώθηκαν κατά 26,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (584 τον Ιανουάριο του 2021, έναντι 797 τον Ιανουάριο του 2020. Στην Κεντρική Μακεδονία, τα ατυχήματα τον Ιανουάριο του 2020 έφτασαν τα 169, ενώ τον αντίστοιχο του 2021 τα 87 ατυχήματα. Παρατηρήθηκε μείωση της τάξης του 48,5% στα ατυχήματα, -60% στους θανάτους, -71,4% στους βαριά τραυματίες και -56,5% στους ελαφρά τραυματίες. Στην Πιερία τον Ιανουάριο του 2021, παρατηρήθηκε αύξηση των ατυχημάτων της τάξης του 200,0% (1/3).  Χρήστος Λουκάς Στεργίου «Τόσο στην Πιερία, όσο στην Ελλάδα γενικότερα, οι βασικότεροι παράγοντες πρόκλησης ενός τροχαίου ατυχήματος κατά την διάρκεια του Lockdown είναι δυστυχώς οι υψηλές ταχύτητες λόγω των άδειων δρόμων, που δημιουργούν την αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας, η απόσπαση της προσοχής και η παραβίαση της προτεραιότητας. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι εν λόγω - και όχι μόνο - αιτίες στοίχισαν τη ζωή σε τουλάχιστον 112 ανθρώπους και προκάλεσαν τραυματισμό σε άλλους 1.692……… Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, μελέτες έδειξαν ότι η Θεσσαλονίκη, ως η μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη της Κεντρικής Μακεδονίας, συγκέντρωσε τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, σημειώνοντας μάλιστα μείωση της τάξεως του 50% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020 (βλ. Παρακάτω Πίνακα 2). Αυτό συμβαίνει διότι, ως το δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, συγκεντρώνει πολύ πληθυσμό και κατά συνέπεια οχήματα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες πρόκλησης ενός τροχαίου ατυχήματος».




Η συντριπτική πλειονότητα των τροχαίων ατυχημάτων, οφείλεται κατά κύριο λόγο στον ανθρώπινο παράγοντα, κατόπιν στον κρατικό και τέλος στις καιρικές συνθήκες. Ένας εφιάλτης δίχως τέλος στο βωμό της ταχύτητας, της εγωπάθειας, της επιπόλαιης οδήγησης, της ανευθυνότητας, του «κακού» δρόμου. Η σύμπραξη όλων των εταίρων της κοινωνίας μας, κράτους και πολιτών, θα μπορούσε να παίξει καθοριστικό ρόλο σε έναν και μόνο στόχο, στη μείωση των τροχαίων και θανατηφόρων ατυχημάτων. Χρήστος Λουκάς Στεργίου: «Κρίνοντας από τις υποθέσεις με τις οποίες έχω ασχοληθεί μέχρι σήμερα, καθώς και από τα στατιστικά στοιχεία, θεωρώ ότι η έλλειψη οδικής υποδομής στην Ελλάδα και ειδικότερα το γεγονός ότι δεν υπάρχει σωστή συντήρηση του οδικού δικτύου στους επαρχιακούς δρόμους αποτελούν πολύ σημαντικό παράγοντα πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Εάν σε αυτό το πρόβλημα προσθέσουμε την ελλιπή σήμανση σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου της χώρας, τότε το πρόβλημα γίνεται τεράστιο. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, δυστυχώς δεν υπάρχουν αρκετές καμπάνιες στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων. Οι δυνατότητες είναι τεράστιες στον τομέα της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης του κόσμου πάνω στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. Είτε μέσω των ΜΜΕ, είτε μέσω των Σχολών οδήγησης». 

 

Υ.Γ. Ελπίζουμε ότι μετά την πανδημία, τα τροχαία ατυχήματα και κατά συνέπεια οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από αυτά, να συνεχίσουν να καταγράφουν πτώση. Από μας, εξαρτάται…..

 

Υ.Γ. Ο Πραγματογνώμονας Τροχαίων Ατυχημάτων, είναι το άτομο εκείνο που κατέχει τις εξειδικευμένες γνώσεις της Επιστήμης της ανάλυσης ενός τροχαίου ατυχήματος. Οι γνώσεις του δεν περιορίζονται μόνο στην ανάλυση των συνθηκών ενός τροχαίου ατυχήματος, αλλά και στην ανάλυση ενός βίντεο και να εξάγει τις ταχύτητες των οχημάτων, να αναλύσει τον τρόπο λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών σε μία διασταύρωση και να απαντήσει στο ερώτημα ποιος πέρασε με πράσινο και ποιος με κόκκινο φανάρι κ.λπ. Αναλαμβάνει δράση μόνο όταν διοριστεί από κάποια Δημόσια Αρχή (Δικαστή ή Αστυνομικό Τμήμα - Τροχαία) ή από κάποιον εμπλεκόμενο (οδηγό οχήματος, τραυματία, συγγενή θανόντα, δικηγόρο, ασφαλιστική εταιρεία) με κύριο μέλημα του την ανάλυση των συνθηκών ενός τροχαίου ατυχήματος, με απόλυτα επιστημονικό τρόπο. Ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων πραγματοποιεί αυτοψία στον τόπο του ατυχήματος και στα εμπλεκόμενα οχήματα ώστε να εντοπίσει και να αναλύσει τα κρίσιμα ευρήματα του ατυχήματος και εν συνεχεία συντάσσει μία εμπεριστατωμένη τεχνική Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης.  Με τον τρόπο αυτό διευκολύνει το έργο της Δικαιοσύνης ώστε να αναδειχθούν οι συνθήκες του τροχαίου ατυχήματος. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε κάποιες περιπτώσεις, έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει αναπαράσταση του ατυχήματος, ώστε να αναλυθεί και να αποσαφηνιστεί η δυνατότητα αποφυγής του.


Ρεπορτάζ: Μ. Α.Θ (μέλος της συντακτικής ομάδας της Kapa News)


 Διαβάστε ακόμη:

Η "αμαζόνα" Δωροθέα Ποιμενίδου που κάνει περήφανη την Πιερία με τη δύναμη της ψυχής της

Κυνηγοί ΠΙΕΡΙΑΣ: "Το κυνήγι για εμάς δεν είναι μόνο τρόπος ζωής, αλλά συνέχιση της παράδοσης αιώνων"

560.000 δικαιούχοι μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές δικαιούνται το voucher των 200 ευρώ - Τι γίνεται όμως με τα καταστήματα; Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό

Η ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

ΠΙΕΡΙΑ- Κοινωφελής εργασία: “Βοηθήστε μας να ζήσουμε αξιοπρεπώς”

ΠΙΕΡΙΑ - Έρευνα: Αύξηση στις online αγορές!!! (ρεπορτάζ)

ΠΙΕΡΙΑ- Kapa News ΘΕΜΑ: Διαζύγιο και επιμέλεια παιδιών ….. το πριν και το μετά …(πρώτο μέρος)

ΠΙΕΡΙΑ: 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ!!! Η ΝΗΣΤΕΙΑ, ΤΟ ΕΘΙΜΟ & Η ΥΓΕΙΑ !!!! (ρεπορτάζ)

Κυνηγοί ΠΙΕΡΙΑΣ: "ΟΧΙ στην υποχρεωτική κακοποίηση... ΟΧΙ στην απαγόρευση μεταφοράς εκτός οχήματος"



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια