Οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Κονταριώτισσας υπό την καθοδήγηση της κ. Μαρίας Ντανά, ΠΕ86 Πληροφορικής, συμμετείχαν με επιτυχία στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ψηφιακά Ενεργός Πολίτης», το οποίο υλοποιήθηκε με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων ψηφιακής υπευθυνότητας και την ευαισθητοποίηση γύρω από κρίσιμα ζητήματα της σύγχρονης ψηφιακής εποχής.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές:
• Ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πολίτες στο διαδίκτυο.
• Εξοικειώθηκαν με τρόπους προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων και τους κινδύνους που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια.
• Μελέτησαν το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων (fake news) και έμαθαν τεχνικές διασταύρωσης και αξιολόγησης της πληροφορίας.
• Ερεύνησαν τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στη διαμόρφωση της πληροφόρησης και της κοινωνικής πραγματικότητας.
Μέσα από διαδραστικές συζητήσεις, δραστηριότητες, περιπτώσεις μελέτης (case studies) και πειραματισμό με εργαλεία AI, οι μαθητές ανέπτυξαν κριτική σκέψη, δεξιότητες ασφαλούς πλοήγησης και ενίσχυσαν τη συνειδητή στάση τους ως υπεύθυνοι χρήστες του διαδικτύου.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, δημιούργησαν:
• Το ενημερωτικό φυλλάδιο: «Προστατεύουμε τα Προσωπικά Δεδομένα: Δικαίωμα και Ευθύνη μας!» με σαφείς και πρακτικές συμβουλές σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας και τη νομοθεσία (GDPR).
• Την αφίσα: «Μύθοι & Πραγματικότητες του Διαδικτύου», η οποία καταρρίπτει ευρέως διαδεδομένους μύθους σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου και παρουσιάζει τις πραγματικές διαστάσεις των ψηφιακών κινδύνων.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση όχι μόνο των μαθητών αλλά και της ευρύτερης σχολικής και τοπικής κοινότητας για θέματα ψηφιακής ασφάλειας, υπευθυνότητας και προστασίας της ιδιωτικότητας στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.
• Ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πολίτες στο διαδίκτυο.
• Εξοικειώθηκαν με τρόπους προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων και τους κινδύνους που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια.
• Μελέτησαν το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων (fake news) και έμαθαν τεχνικές διασταύρωσης και αξιολόγησης της πληροφορίας.
• Ερεύνησαν τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στη διαμόρφωση της πληροφόρησης και της κοινωνικής πραγματικότητας.
Μέσα από διαδραστικές συζητήσεις, δραστηριότητες, περιπτώσεις μελέτης (case studies) και πειραματισμό με εργαλεία AI, οι μαθητές ανέπτυξαν κριτική σκέψη, δεξιότητες ασφαλούς πλοήγησης και ενίσχυσαν τη συνειδητή στάση τους ως υπεύθυνοι χρήστες του διαδικτύου.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, δημιούργησαν:
• Το ενημερωτικό φυλλάδιο: «Προστατεύουμε τα Προσωπικά Δεδομένα: Δικαίωμα και Ευθύνη μας!» με σαφείς και πρακτικές συμβουλές σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας και τη νομοθεσία (GDPR).
• Την αφίσα: «Μύθοι & Πραγματικότητες του Διαδικτύου», η οποία καταρρίπτει ευρέως διαδεδομένους μύθους σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου και παρουσιάζει τις πραγματικές διαστάσεις των ψηφιακών κινδύνων.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση όχι μόνο των μαθητών αλλά και της ευρύτερης σχολικής και τοπικής κοινότητας για θέματα ψηφιακής ασφάλειας, υπευθυνότητας και προστασίας της ιδιωτικότητας στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.












0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!