HCN Fiber Connected

Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News


Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


Black Friday 2021, Cyber Monday: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής - Η ιστορία της «Μαύρης Παρασκευής»


Φέτος η Black Friday βρίσκει το λιανεμπόριο υπό το καθεστώς των νέων περιορισμών που έχουν στο επίκεντρο τους ανεμβολίαστους - Η πρώτη καταγεγραμμένη αναφορά στην Black Friday, που δεν σχετίζεται με το λιανεμπόριο - Ο «Πανικός του Χρυσού» στις 24/9/1869, μια συνωμοσία που τελικά αποκαλύφθηκε

Σε ρυθμό προετοιμασιών για τη Black Friday κινείται η αγορά, καθώς απομένουν δύο μόλις ημέρες για την «Παρασκευή των εκπτώσεων» που φέτος «πέφτει» στις 26 Νοεμβρίου.

Στόχος για Black Friday - Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.

Ο κ. Κορκίδης επισήμανε τον προβληματισμό που δημιουργεί φέτος στους εμπόρους, περισσότερο η αγωνία για επάρκεια και ανατιμήσεις προϊόντων στα ράφια, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρά τα πρόσθετα μέτρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για τον κορωνοϊό. Επίσης τόνισε πως παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις στις διεθνείς αγορές και τις δυσκολίες έγκαιρης προμήθειας εμπορευμάτων, οι προετοιμασίες για την κατανάλωση των τελευταίων ημερών του έτους στην ελληνική αγορά έχουν ολοκληρωθεί, χωρίς να επισημαίνονται εμφανείς ελλείψεις.

Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι οι φόβοι για "μισογεμάτα ράφια" φαίνεται να απομακρύνονται, αλλά η αγωνία παραμένει για να διαπιστωθεί στην πράξη, εάν τελικά τα αποθέματα σε αποθήκες και ράφια θα αποδειχθούν επαρκή στη φετινή ζήτηση από τώρα μέχρι και τις γιορτές. Μεγάλη ανησυχία δημιουργεί η πληθωριστική έκρηξη στο 4%, καθώς προκαλεί ανατιμήσεις και δημιουργεί αβεβαιότητα στο "κόστος αντικατάστασης", κυριώς των εισαγόμενων εμπορευμάτων. Είναι σημαντικό ότι ο τζίρος της Black Friday και Cyber Monday στην ΕΕ τόσο το 2019 όσο και το 2020 εντός πανδημίας κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα, ξεπερνώντας το 1,5 δισ. ευρώ. Τόνισε πως στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό.

Πρότεινε μάλιστα να προτιμηθούν και πάλι τα εγχώρια e-shops και τα τοπικά καταστήματα που παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια και ελκυστικές τιμές.

« Στην αγορά της Αττικής είναι προτιμότερο να διαχειριστούμε μια ανοιχτή πόρτα καταστήματος με μια διαδικασία ελέγχου, παρά να δούμε μια κλειστή πόρτα».

Τέλος, σημείωσε «υπενθυμίζεται πως πέρυσι τον Νοέμβριο, τα φυσικά εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά για όλους, λόγω του γενικευμένου lockdown και των οριζόντιων περιοριστικών μέτρων, ενώ φέτος είναι ανοιχτά σε όλους όσους τηρούν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από το πολύ επικίνδυνο 4ο κύμα της πανδημίας. Η αγορά της Αττικής πρέπει να παραμείνει ανοιχτή και να ολοκληρώσει άλλη μια δύσκολη χρονιά, λειτουργώντας την κρίσιμη εορταστική περιόδο με ετοιμότητα και όσο πιο κοντά γίνεται στη κανονικότητα».

Η ιστορία της «Μαύρης Παρασκευής»

Η Black Friday έχει τις ρίζες της στις ΗΠΑ και έρχεται την Παρασκευή αμέσως μετά την ημέρα των Ευχαριστιών ( σ.σ. εορτάζεται την τέταρτη Πέμπτη κάθε Νοέμβρη), η οποία σηματοδοτεί την έναρξη της χριστουγεννιάτικης εμπορικής περιόδου και είναι συνυφασμένη με τις μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές που κάνουν τα καταστήματα.

Φέτος η Black Friday βρίσκει το λιανεμπόριο υπό το καθεστώς νέων περιορισμών για τους ανεμβολίαστους, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η προέλευση της ονομασίας «Black Friday»

Μια από τις παλαιότερες αναφορές, η πρώτη καταγεγραμμένη αναφορά στην Black Friday, που δεν σχετίζεται με το λιανεμπόριο, είναι ο Πανικός του Χρυσού στις 24/9/1869, όπου οι χρηματιστές Τζέι Γκουλντ και Τζέιμς Φισκ εκμεταλλευόμενοι τις διασυνδέσεις τους με την κυβέρνηση προσπάθησαν να χειραγωγήσουν την αγορά χρυσού. Και οι δύο συνεργάστηκαν για να αγοράσουν όσο περισσότερο μπορούσαν από τον χρυσό της χώρας, ελπίζοντας να ανεβάσουν την τιμή στα ύψη και να τον πουλήσουν για εκπληκτικά κέρδη. Εκείνη την Παρασκευή του Σεπτεμβρίου, η συνωμοσία τελικά αποκαλύφθηκε, οδηγώντας το χρηματιστήριο σε ελεύθερη πτώση.


Φωτογραφία του μαυροπίνακα στο Gold Room της Νέας Υόρκης, 24 Σεπτεμβρίου 1869, που δείχνει την κατάρρευση της τιμής του χρυσού



Η πιο συχνά επαναλαμβανόμενη - αλλά ανακριβή - ιστορία πίσω από την παράδοση της Μαύρης Παρασκευής που σχετίζεται με τα ψώνια της Ημέρας των Ευχαριστιών τη συνδέει ωστόσο, με τους λιανοπωλητές. Στην δεκαετία του 60 η καταγραφή των στοιχείων ήταν χειρόγραφη και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού: Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό. Την Black Friday οι επιχειρήσεις περνούσαν από το «κόκκινο – ζημία» στο «μαύρο – κερδοφορία».

Τα τελευταία χρόνια, ένας άλλος μύθος, υποστηρίζει ότι το 1800 οι ιδιοκτήτες φυτειών του Νότου μπορούσαν να αγοράσουν σκλάβους εργάτες με έκπτωση την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών.

Οι όροι «Μαύρη Παρασκευή» και «Μαύρο Σάββατο» άρχισαν να χρησιμοποιούνται από την αστυνομία το 1961 στη Φιλαδέλφεια και το Ρότσεστερ, για να περιγράψουν τα πλήθη και την κυκλοφοριακή συμφόρηση που συνοδεύουν την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών. Ως αποτέλεσμα, οι αστυνομικοί της τροχαίας υποχρεώθηκαν να εργάζονται σε πολύωρες βάρδιες για να αντιμετωπίσουν το πλήθος των οδηγών και των πεζών και δεν τους επιτρεπόταν να πάρουν το ρεπό. Οι αξιωματικοί άρχισαν να αναφέρονται σε αυτή την εργάσιμη ημέρα ως «Μαύρη Παρασκευή».
Κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ωστόσο, οι έμποροι λιανικής βρήκαν έναν τρόπο να «επαναφέρουν» τη Black Friday και να τη μετατρέψουν σε κάτι που αντανακλούσε θετικά και όχι αρνητικά σε αυτούς και στους πελάτες τους.

Το 2014, ο τζίρος της Black Friday έπεσε για πρώτη φορά από την ύφεση του 2008: 50,9 δισ. δολάρια ξοδεύτηκαν εκείνο το τετραήμερο, 11% λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η αμερικανική οικονομία δεν ήταν σε ύφεση. Τα καταστήματα πλέον επεκτείνουν τις προσφορές τους σε ολόκληρους τους μήνες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, αντί να επικεντρώνονται μόνο στην ημέρα αυτή ή και το Σαββατοκύριακο.



Πηγή



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια