Η ρύπανση του περιβάλλοντος που προκαλείται από τη φθορά των ελαστικών ενός αυτοκινήτου, μπορεί να είναι 1.000 φορές χειρότερη από τους ρύπους που εκπέμπει από την εξάτμιση, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Emissions Analytics.
Οι προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους ρύπους που γίνονται όλο και αυστηρότερες τα τελευταία χρόνια, έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων των καινούριων αυτοκίνητων. Παρόλα αυτά, τα NEE (Non-exhaust emissions), δηλαδή τα βλαβερά μικροσωματίδια που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα από τη φθορά των ελαστικών, της επιφάνειας του οδοστρώματος και των φρένων, παραμένουν ένα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα για το οποίο δεν υπάρχουν κανονισμοί. Ταυτόχρονα, η αύξηση στη δημοτικότητα των SUV με αυξημένο όγκο, αλλά και των ηλεκτρικών και plug-in hybrid με αυξημένο βάρος (λόγω μπαταριών), δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Δοκιμές έδειξαν πως ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback που φορά καινούρια ελαστικά με σωστή πίεση, εκπέμπει 5,8 g/km σωματιδίων. Αυτή η ποσότητα είναι πάνω από 1.000 φορές μεγαλύτερη από το νομοθετημένο όριο των 4,5 mg/km που ισχύει για τις εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση. Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα σε περίπτωση χαμηλότερης πίεσης των ελαστικών, διαφορετικού τύπου αμαξώματος ή χειρότερης ποιότητας του οδοστρώματος.
Σύμφωνα με την Emissions Analytics, η τοποθέτηση υψηλής ποιότητας ελαστικών και η μείωση του βάρους των οχημάτων είναι πρακτικές που θα συμβάλλουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση τους, ενώ αναγκαία μοιάζει η θέσπιση αντίστοιχης νομοθεσίας για το θέμα.
Πηγή
Οι προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους ρύπους που γίνονται όλο και αυστηρότερες τα τελευταία χρόνια, έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων των καινούριων αυτοκίνητων. Παρόλα αυτά, τα NEE (Non-exhaust emissions), δηλαδή τα βλαβερά μικροσωματίδια που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα από τη φθορά των ελαστικών, της επιφάνειας του οδοστρώματος και των φρένων, παραμένουν ένα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα για το οποίο δεν υπάρχουν κανονισμοί. Ταυτόχρονα, η αύξηση στη δημοτικότητα των SUV με αυξημένο όγκο, αλλά και των ηλεκτρικών και plug-in hybrid με αυξημένο βάρος (λόγω μπαταριών), δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Δοκιμές έδειξαν πως ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback που φορά καινούρια ελαστικά με σωστή πίεση, εκπέμπει 5,8 g/km σωματιδίων. Αυτή η ποσότητα είναι πάνω από 1.000 φορές μεγαλύτερη από το νομοθετημένο όριο των 4,5 mg/km που ισχύει για τις εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση. Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα σε περίπτωση χαμηλότερης πίεσης των ελαστικών, διαφορετικού τύπου αμαξώματος ή χειρότερης ποιότητας του οδοστρώματος.
Σύμφωνα με την Emissions Analytics, η τοποθέτηση υψηλής ποιότητας ελαστικών και η μείωση του βάρους των οχημάτων είναι πρακτικές που θα συμβάλλουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση τους, ενώ αναγκαία μοιάζει η θέσπιση αντίστοιχης νομοθεσίας για το θέμα.
Πηγή
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!