HCN Fiber Connected

Viber- Γίνετε ρεπόρτερ της Kapa News


Ακολουθήστε το Kapa News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση


ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ασφαλισμένης στον ΕΟΠΥΥ για ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα στην Κατερίνη!


Πριν από μερικές ημέρες, έφτασε στα γραφεία μας μια καταγγελία μιας γυναίκας, κάτοικος Αθηνών αλλά γεννημένη και μεγαλωμένη στην Κατερίνη, ασφαλισμένης στον ΕΟΠΥΥ για 2 ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα τα οποία παρανόμως της ζήτησαν έξτρα συμμετοχή (και μάλιστα υψηλή), εκτός της νόμιμης οικονομικής συμμετοχής της που επέβαλε το σχετικό παράβολο της εξέτασής της.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πριν ξεκινήσουμε ν’ αφηγούμαστε την ιστορία της καταγγελίας, θα πρέπει να σας αναφέρουμε μερικά στοιχεία.

1ον) Έχουμε στην διάθεσή μας και στην διάθεση του όποιου ενδιαφερόμενου τα στοιχεία της καταγγέλλουσας όπως επίσης και όλα τα στοιχεία των αναφερόμενων και εμπλεκόμενων προσώπων και εταιρειών.

2ον) Πριν προχωρήσουμε στην δημοσιοποίηση της εν λόγω καταγγελίας, πραγματοποιήσαμε δημοσιογραφική έρευνα, προκειμένου να διασταυρώσουμε όλα όσα αναφέρονται σ’ αυτήν.

3ον) Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε ιδιωτικό κέντρο ή επιχείρηση υγείας που είναι συμβαλλόμενο με τον ΕΟΠΥΥ και προτείνεται επίσημα από την υπηρεσία για προληπτικές εξετάσεις ή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας υγείας, έχει υπογράψει σύμβαση με το δημόσιο η οποία προβλέπει τόσο τους όρους, όσο και τις τιμωρίες και τα διοικητικά πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, του οποιουδήποτε όρου.

4ον) Ο ή οι ασφαλισμένοι που προβαίνουν σε επίσημες καταγγελίες για παράβαση των παραπάνω όρων από ιδιωτικές επιχειρήσεις Υγείας στον ΕΟΠΥΥ, και διαπιστώνουν διάθεση συμβιβασμού ή συγκάλυψης από υπάλληλο της υπηρεσίας του ΕΟΠΥΥ, θα πρέπει να το καταγγέλλουν άμεσα απευθείας στα κεντρικά ή σε οποιαδήποτε δικαστική αρχή ώστε ο συγκεκριμένος υπάλληλος να τιμωρείται διοικητικά ή όπως αλλιώς προβλέπεται από την υπηρεσία. Είναι χρέος του πολίτη να διασφαλίσει την σωστή και δίκαια μεταχείρισή του πάνω στο θέμα της υγείας, όπως επίσης να γνωρίζει πολύ καλά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του.

Πάμε τώρα στο χρονικό της καταγγελίας μας…

Η εν λόγω καταγγέλλουσα είναι γεννημένη και μεγαλωμένη Κατερινιώτισσα. Ωστόσο η ζωή την ήθελε να κάνει οικογένεια, και να εργάζεται στην Αθήνα εδώ και πολλά χρόνια. Όμως, όποτε μπορεί (σπάνια ίσως, αλλά το κάνει με κάθε ευκαιρία), έρχεται στην γενέτειρά της προκειμένου να συναντήσει φίλους και συγγενείς που ζουν ακόμη εδώ. Έτσι λοιπόν έκανε και φέτος. Αποφάσισε να ξοδέψει την άδειά της στην Κατερίνη.

Ωστόσο της προέκυψε να κάνει και κάποιες ιατρικές εξετάσεις εδώ. Ανάμεσα σ’ αυτές και έναν υπέρηχο. Εξέταση που γίνεται σε συμβαλλόμενα ιδιωτικά ιατρικά κέντρα. Έχουμε αρκετά στην Κατερίνη όπως γνωρίζετε.

Αφού προμηθεύτηκε το κατάλληλο παραπεμπτικό λοιπόν από τον ΕΟΠΥΥ, στο οποίο αναγράφονταν το είδος της εξέτασης και η οικονομική συμμετοχή της (1,24 ευρώ), η αμέσως επόμενη κίνησή της ήταν να κλείσει ραντεβού σε συμβαλλόμενο ιδιωτικό κέντρο και να προχωρήσει στην εξέτασή της. Στο τηλέφωνο ωστόσο όπου συνομίλησε με «κάποιον υπεύθυνο» για την ημέρα και την ώρα του ραντεβού της, άκουσε έκπληκτη τον κύριο να της εξηγεί ότι εκτός από τη ΝΟΜΙΜΗ συμμετοχή της θα έπρεπε να πληρώσει και το ΕΞΤΡΑ ποσό των 5 ευρώ για τα έξοδα της εξέτασης. Δηλαδή, το χαρτί όπου θα τυπωνόταν ο υπέρηχός της ουσιαστικά. Η ασφαλισμένη, που το είχε ακούσει για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ της αυτό, έμεινε έκπληκτη!!! Ακολούθησε όπως καταλαβαίνετε ένας έντονος διάλογος στο τηλέφωνο με τον «υπεύθυνο» κύριο, γιατί η γυναίκα που γνώριζε τα νόμιμα δικαιώματά της, αρνιόταν να πληρώσει κάτι πάνω απ’ αυτό που προέβλεπε ο κανονισμός του ΕΟΠΥΥ. Η συνομιλία μετά από λίγα λεπτά όπως καταλαβαίνετε διεκόπη, αφού ο «υπεύθυνος» δεν τα έβγαζε πέρα με την ενημερωμένη για τα δικαιώματά της ασφαλισμένη, λέγοντάς της μάλιστα, ότι έτσι είναι ο νόμος και δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο. Την προέτρεψε στο τέλος να ενημερωθεί σωστά ώστε να μην δημιουργεί τέτοιου είδους προβλήματα… Αυθάδης και υπεροπτικός στην συμπεριφορά του, όπως ήταν ο κύριος, κατάφερε να εξοργίσει την εν λόγω κυρία.

Ωστόσο δεν πτοήθηκε, αφού η εξέτασή της έπρεπε να γίνει άμεσα. Ευτυχώς όμως για εκείνη, η Κατερίνη έχει περισσότερα από ένα συμβαλλόμενα ιδιωτικά κέντρα παροχή υγείας, κι έτσι έκανε και 2η προσπάθεια. Αφού ηρέμησε λοιπόν, κάλεσε ένα άλλο κέντρο για να κλείσει ραντεβού για την προαναφερόμενη εξέταση υπερήχου που ήθελε να κάνει.

Εκεί τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα. Η «υπεύθυνη υπάλληλος» ήταν ευγενέστατη, και δεν της ανέφερε ΤΙΠΟΤΑ για έξτρα χρεώσεις κ.λ.π. όπως ο προηγούμενος. Κλείστηκε κανονικά το ραντεβού, και η πρωταγωνίστρια της καταγγελίας μας έφτασε στον χώρο του ιδιωτικού και επίσημα συμβαλλόμενου με τον ΕΟΠΥΥ, τοπικού κέντρου. Όλα ήταν καλά, μέχρι την στιγμή που ήλθε η σειρά της να μπει στον χώρο για την εξέταση. Η υπάλληλος, λίγο πριν περάσει την πόρτα του ιατρείου, την σταμάτησε διακριτικά στον προθάλαμο, και άρχισε να την ενημερώνει για μια ΕΞΤΡΑ ΧΡΕΩΣΗ εκτός της προβλεπόμενης του παραπεμπτικού, για τους ίδιους λόγους που είχε αναφέρει ο πρώτος «υπεύθυνου» του προηγούμενου κέντρου (έξοδα χαρτιού εκτύπωσης κ.λ.π.), μόνο που αυτή την φορά της ζήτησε τα διπλά! Δηλαδή 10 ευρώ!!!

Όπως καταλαβαίνετε αυτή ήταν και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η καταγγέλλουσα έγινε έξω φρενών, και ξεκίνησε μια ηχηρή φασαρία μέσα στον χώρο. Αφού είδε πια η «υπεύθυνη υπάλληλος» ότι δεν τα έβγαζε πέρα με την πολύ καλά ενημερωμένη για τα δικαιώματά της ασφαλισμένη, την απομάκρυνε από τον χώρο με την φράση: «Δεν γνωρίζετε το νόμο κυρία μου. Φροντίστε να ενημερωθείτε…» έτσι ώστε να μην… «ξυπνήσει» και τους υπόλοιπους ασθενείς που καθόταν εκείνη την ώρα στην αίθουσα αναμονής.

Μετά και απ’ αυτό το περιστατικό, η καταγγέλλουσα αποφάσισε να κάνει επίσημη καταγγελία στα τοπικά γραφεί της υπηρεσίας. Όμως, ένας… «περίεργος» διάλογος με τον υπεύθυνο υπάλληλο, σε συνδυασμό με την γραφειοκρατία που απαιτούσε όλη η διαδικασία, την έκαναν ν’ αποφασίσει να κάνει την καταγγελία πια, στην Αθήνα όπου και διαμένει και εργάζεται, μια και οι μέρες της άδειάς της είχαν πλέον τελειώσει.

Αυτή την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, η ασφαλισμένη κυρία και πρωταγωνίστρια της περιπέτειας που περιγράφεται πιο πάνω, έχει ήδη κάνει τις απαραίτητες ενέργειες και η υπόθεση πλέον έχει πάρει τον δρόμο της.

Συμπεράσματα:

Η Υγεία είναι ένα δημόσιο αγαθό που πρέπει να προστατεύεται κατ’ αρχάς απ’ το κράτος και κατά δεύτερον από εμάς τους ίδιους τους πολίτες. Κάθε προσπάθεια αισχροκέρδειας εις βάρος των πολιτών, από ανθρώπους ή εταιρείες του κλάδου, επιβάλλεται να καταγγέλλονται άμεσα!

Το ταμπού του «καρφιού» σε τέτοιες ή παρόμοιες περιπτώσεις, πρέπει να το αποβάλλουμε ως κοινωνία πια! Καταγγέλλοντας παρανομίες υπαλλήλων ή εταιρειών που δρουν εις βάρος του κράτους ή της κοινωνίας, να θυμόμαστε ότι περιφρουρούν τα δικαιώματά μας ως πολίτες και παράλληλα βοηθούμε και άλλους ανήμπορους ν’ αντιδράσουν συμπολίτες μας, όπως επίσης βοηθούμε και στην σωστή και εύρυθμη λειτουργία του κράτους μας.

Ας είμαστε λοιπόν πολύ καλά ενημερωμένοι για τα δικαιώματά μας, όπως επίσης και τις υποχρεώσεις μαςν αν θέλουμε επιτέλους να ζούμε σε μια δίκαιη χώρα και κοινωνία…



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια